Apua ja tukea

Diakoniatyöstä saat tukea ja apua erilaisissa elämänkriiseissä ja ongelmissa

Viisi kämmentä, joilla jokaisella erivärinen syksyn lehti.
Kuvalähde: Pixabay

Diakoniatyö on kirkon sosiaalista auttamistyötä ja sen perustana on avunsaajan kokonaisvaltainen tuki. Työssämme luovuttamatonta on jokaisen oikeus tulla kuulluksi ja nähdyksi omana itsenään.

Sinulla on mahdollisuus palveluohjaukseen ja neuvontaan, ammatilliseen keskusteluapuun ja ryhmämuotoiseen työskentelyyn. Diakoniatyö on luottamuksellista ohjausta ja tukea.

Yhteistyössä avunsaajan kanssa kartoitetaan laaja-alaisesti talous- ja elämäntilanne. Yhteiskunnan lakisääteiset tukitoimet ovat aina ensisijaisia, mutta diakoniasta on mahdollista hakea taloudellista tukea ja apua etuuksien hakemiseen.

Tarvitsetko ruoka-apua tai muuta tukea? Seurakunnan diakonia palvelee ajanvarauksella Kirkkonummella keskustan, Masalan ja Veikkolan toimitiloissa. Soita päivystysnumeroon, puh. 050 383 9371. Jätä vastaajaan viesti ja yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä ja sovimme ajasta.

Työntekijöiden yhteystiedot löydät yhteystietosivulta.