Aikuisrippikoulu

Onko rippikoulu jäänyt syystä tai toisesta käymättä nuorena? Haluatko kummiksi tai onko tulevaisuuden suunnitelmissa kirkollinen avioliittoon vihkiminen? Haluatko pohtia kristinuskoa syvemmin?

Aikuisrippikoulussa otetaan huomioon jokaisen elämäntilanne. Aikataulut ja opiskelutavat ovat sovittavissa. Aikuisrippikoulussa pääset pohtimaan uskoa ja omaa elämääsi.

Aikuisena rippikoulu koostuu tapaamisista jonkun seurakuntamme papin kanssa yksin tai pienessä ryhmässä, itsenäisesti suoritettavista tehtävistä sekä seurakuntaan tutustumisesta. Yksi mahdollisuus on myös suorittaa rippikoulu osittain verkkotehtävinä aikuisrippikoulu.fi -palvelun avulla. Vähintään ensimmäinen tapaaminen sekä konfirmaatiojuhla tapahtuvat kuitenkin aina tapaamisena papin kanssa. Aikuisrippikoulun suorittamistavoista voit sopia yhdessä aikuisrippikouluasi pitävän papin kanssa.

Aikuisrippikoulusta lisätietoja antaa pastori Emilia Röytiö, emilia.roytio@evl.fi

Aikuisrippikoulu on maksuton ja saat seurakunnalta rippikoulua varten Raamatun.

Rippikoulun käyminen ja kaste on edellytys yli 15-vuotiaan kirkkoon liittymiselle.

Ethän tule toimintaan, jos sinulla on tarttuvan taudin oireita. Huolehdithan käsihygieniasta.