Haudan kesähoito Kirkkonummella (tilattava viimeistään 30.4.2024)

Haudalle voi tilata kesähoidon yhdeksi tai viideksi vuodeksi kerrallaan. Kesähoitokausi on 1.6.-30.9.2023

Hoitovaihtoehdot ovat:

A                  kesähoito (sisältää kesäkukat ja niiden hoidon sekä sorapinnan hoidon reunakivihaudoilla)

A+                kesähoito + kanerva syyskuussa
B                  pelkkä sorapinnan hoito (reunakivihaudat)
C                  kesäkastelu

P                  haudan peruskunnostus, jossa rikkaruohottuneen tai umpeenkasvaneen haudan pintamateriaali poistetaan ja uusitaan. Peruskunnostus ei sisällä muistomerkin tai reunakivien oikaisua eikä pesua.

PERENNAHOITO ALK. 2024

2024 alkaen on mahdollista tilata edullisempi ja ekologisempi vaihtoehto kesähoidolle.

Perennojen hoito ei vaadi niin paljon vettä ja lannoitetta, kun perinteiset kesäkukat.

Sopimus solmitaan aina viideksi vuodeksi. Perennat ovat monivuotisia kasveja eli ei uusita joka vuosi.

Perennahoitosopimus sisältää taimien hankinnan ja istutuksen ensimmäisenä hoitovuotena. Sopimukseen kuuluu myös istutusalustan mullan vaihto ja lannoitus ja haudan pinnan hoito.

Suosimme mahdollisuuksien mukaan kotimaisia taimia ja puutarhuri arvioi kasvupaikan, ja olosuhteiden mukaan sopivat perennat haudalle.

Perennat tarvitsevat juuriaan talvehtimiseen, siksi olisi tärkeä, ettei kaivamalla vahingoiteta niiden juuria. Perennahoitoon siirryttyä tulee jättää omat kukkatervehdykset esim. maljakkoon.

Haudanhoidon hinnasto

Tilaa haudan hoito

• linkillä: Kesähoitotilaus haudalle
  • puhelimitse 040 5855688 tai/
  • sähköpostitse kirjaamo.kirkkonummi@evl.fi; kerro viestissä seuraavat tiedot:

1. hoitovaihtoehto, joka/jotka tilataan
    2. aika, jolle hoito tilataan (1 tai 5 vuotta)
    3. hautausmaa
    4. hautaan ensiksi haudatun vainajan nimi ja/tai haudan koordinaatit
    5. maksajan nimi, osoite ja puhelinnumero

• Viestin otsikko: Haudanhoitotilaus

Tilauksen perusteella seurakuntayhtymä lähettää tilaajalle hoitotarjouksen. Hoitosopimus syntyy maksun kirjauduttua tilille.

Vuosittaisiin kesähoitorutiineihin kuuluvat haudan kukkapesän kevätkunnostus ja syyssiivous, kesäkukkien istutus, kastelu ja kasvustojen kunnossapito. Kesäkukat istutetaan kesäkuun toisella viikolla ja ne valitsee seurakuntapuutarhuri.

Rajakummun ja Haapajärven laajennuksen hautojen nurmet ovat seurakuntayhtymän hoidossa.

Jos sinulla on aikaisemmin ollut kesähoito haudalla niin lähetämme automaattisesti sinulle uuden tarjouksen.