Kirkkonummen kirkon rakennushistoriaselvitys julkaistu

Kirkkonummen kirkon rakennushistoriaselvitys valmistui huhtikuussa 2019. Selvityksen toteuttivat Mikko Bonsdorff ja Kati Winterhalter Arkkitehtitoimisto Okulus Oy:stä. Rakennushistoriaselvitystä tarvitaan suojellun rakennuksen korjaustöiden suunnittelussa. On tärkeää tuntea rakennuksen nykytila ja sen menneisyyden vaiheet.

Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkko on suojeltu kirkkolailla. Oleellisia muutos- ja kunnostustöitä varten tarvitaan Museoviraston lausunto ja Kirkkohallituksen lupa. Selvityksestä on hyötyä myös rakennuksen huollossa ja ylläpidossa. Satoja vuosia vanhan kirkon ominaisuuksien ymmärtäminen vaatii erityistä perehtymistä. Kirkkonummen kirkkoa on edellisen kerran kunnostettu 1990-luvulla, seuraava kunnostusvaihe häämöttää jälleen näköpiirissä.

Pyhän Mikaelin kirkon ja kellotapulin rakennushistoriallisen selvityksen voit lukea tästä

Kirkon rakennushistoriallisen selvityksen tilauslomakeLinkki avautuu uudessa välilehdessä