Rajakummun hautausmaa

Överbyntie, 02400 Kirkkonummi

Rajakummun hautausmaa sijaitsee keskustassa. Pääportti on Överbyntien varrella. Hautausmaan vanha osa on vihitty käyttöön 15.5.1910. Siellä on myös erillinen, pieni uurna-alue. Hautausmaan täytyttyä 1980 -luvun alussa, jouduttiin hautausmaata laajentamaan. Nurmihautausmaan suunnitteli Ympäristötoimisto Oy. Alue vihittiin käyttöön 11.9.1983. Hautausmaan kokonaispinta-ala on noin 4 hehtaaria.

Uusia hauta-paikkoja myydään laajennusosalta. Alueella on syviä, matalia, ja uurnahautoja. Syvä hauta on kahden päällekkäisen arkun hautasyvyys eli 210 cm. Matala hauta on yhden arkun hautasyvyys eli 150 cm. Uurnahauta on 9 uurnan hauta.

Laajennukselta löytyy myös muualle haudattujen muistomerkki, jonne voi tuoda kynttilöitä läheisten muistoksi.

Vuonna 1995 myytiin Islam-Keskussäätiölle 135 hautapaikkaa eli osasto 19. Siellä olevat vapaat paikat on varattu kirkkonummelaisille islaminuskoisille. Hautapaikkoja hallinnoi Islam-Keskussäätiö. Hautapaikka asiat voi tiedustella säätiöltä.

Kuva: Johanna Lahtinen

Rajakummun hautausmaan pääporttia lähinnä oleva pysäköintialue sijaitsee Överbyntien ja Rajapolun risteyksessä. Pieni parkkialue löytyy myös Kappelintien ja Rajakummuntien risteyksestä (ajoyhteys Kappelintieltä).
Pysäköinti Pysäköinti