Taide kirkossa

Pyhän Mikaelin kirkosta löydät paljon taideaarteita, jotka kertovat uskosta.

Seuraavassa voit tutustua teoksiin ja niiden merkityksiin. Mukana on myös tehtäviä. Muutamien teosten kohdalla on myös linkki Uuden testamentin kohtaan, johon teos liittyy.

Lisätietoja:

Raamatun löytää internetistä Raamattu.fi -sivustolta.

Raamatunkohtia voi hakea netistä Raamattu-haulla.

Jeesuksen syntymä

Jouluyönä tallista majapaikan saaneet Jeesuksen äiti Maria ja kasvatusisä Joosef ihailevat vastasyntynyttä.

Lisää Jeesuksen syntymästä kertovasta taiteesta Pyhän Mikaelin kirkossa voi lukea tästä linkistä.

Jeesuksen opetuslapset

Opetuslapset ovat suosittu kristillisen taiteen aihe. He levittivät Jumalan sanaa.

Lisää opetuslapsista kertovasta taiteesta Pyhän Mikaelin kirkossa voi lukea tästä linkistä.

Pyhä ehtoollinen

Aiemmin alttaritaululla olleen teoksen on maalannut J. Tolker noin vuonna 1756. Sen ovat lajoittaneet Gustaf ja Maria Ekholm.

Lisää pyhästä ehtoollisesta kertovasta taiteesta Pyhän Mikaelin kirkossa voi lukea tästä linkistä.

Jeesus ristillä

Ristiinnaulitun kuvalla eli krusifiksilla kehotetaan seuraamaan Jeesusta.

Lisää Jeesuksen ristinkärsimyksestä kertovasta taiteesta Pyhän Mikaelin kirkossa voi lukea tästä linkistä.

Lasimaalaukset

Neljässä ikkunassa ovat aiheina vertaukset, kärsimykset, ylösnousemus ja ylistys.

Lisää lasimaalauksista Pyhän Mikaelin Kirkossa voi lukea tästä linkistä.

Neitsyt Marian murhe eli Pietà

Neitsyt Maria, Jeesuksen äiti, on kristityille tärkeä hengellinen esikuva.

Lisää Pietàsta Pyhän Mikaelin kirkossa voi lukea tästä linkistä.

Kuva Pyhän Mikaelin kirkon lasimaalauksesta.