Infoa:

Rippikoulu on kokonaisuus. Siihen sisältyy tapaamisia jo keväällä, kohti leiriä -päivä sekä leirijakso.
Kaikki tapaamiset ovat osa rippikoulun opetusta ja läsnäolo tapaamisissa on tärkeää. Jos et pääse mukaan johonkin tapaamiseen, ole etukäteen yhteydessä oman ryhmäsi ohjaajaan. Ohjaaja sopii kanssasi poissaolon korvaamisesta.

Kokoontumiset, joihin osallistut rippikouluryhmäsi kanssa:

1. Rippikoulun aloitustapahtuma la 27.1. klo 18 keskustan Pyhän Mikaelin kirkossa (Tallinmäki 1).
    Tapaat ripariryhmäsi ensimmäistä kertaa. Saat infoa tulevasta ja riparipassin, johon keräät merkintöjä kevään aikana.
  2. Yhteinen päivä la 16.3. klo 9.30-12.30 Masalan kirkolla (Tinantie 4).
    Kuulet nuorten mahdollisuuksista vaikuttaa. Päivän aikana on tarjolla välipala.
  3. Perhepäivämme on Masalan kirkolla su 5.5. Tapaamme klo 14.30.
    Keskustelemme tärkeistä rippikouluun ja leirijaksoon liittyvistä asioista. Ainakin yhden huoltajasi on hyvä olla paikalla itsesi lisäksi. Tarjolla on kahvit ja välipalaa. Tapaaminen päättyy yhteiseen messuun klo 17-18.
  4. Konserttipäivä pe 19.4. klo 19 keskustan Pyhän Mikaelin kirkossa.
  5. Omatoiminen jumalanpalveluskäynti kevään aikana yhteisten tapaamisten lisäksi. Aika- ja paikkatiedot jumalanpalveluksista löytyvät seurakuntamme verkkosivuilta.
  6. Kohti leiriä -päivä keskiviikkona 10.7. Masalan kirkolla klo 10-15.
    Tutustumista ja oppimista. Päivän aikana tarjotaan lounas ja välipala.
  7. Leirijakso Räfsössä 12-18.7. Saat tarkempaa tietoa mm. mukaan pakattavista tavaroista myöhemmin keväällä.
  8. Konfirmaatioharjoitus ja valokuvaus pe 26.7. klo 15-17 Kirkkonummen kirkossa.
  9. Konfirmaatiomessu su 28.7. klo 10 Kirkkonummen kirkossa.
    Nuoret saapuvat kirkkoon viimeistään klo 9.30. Konfirmaatio ja rippikoulutodistusten jako kirkolla päättyy klo 11.30 mennessä.
  10. Tervetuloa mukaan seurakunnan nuorteniltoihin ja muuhun toimintaan! Nuorten toiminta alkaa syksyllä viikolla 36.

Rippikouluryhmäsi ohjaajat:
pastori Johanna Siltala
rippikoulun ohjaaja/diakoni Irja Tamm
rippikoulun ohjaaja/Juho Muuronen
Ryhmänohjaajina toimivat isoset. Heihin tutustut tapaamisissa kevään aikana.

Allergiat ja ruokavaliot:
Tilaamme rippikoulussa tarjottavat välipalat ja ruoat ilmoittautumisessa annettujen tietojen mukaan. Mikäli tietoihisi on tullut muutoksia, ole välittömästi yhteydessä tästä ohjaajiin.

Tiedottaminen:
Kaikki rippikouluinfot lähetetään sähköpostitse nuorelle ja huoltajalle. Lisäksi löydät leiriin liittyvät tärkeät tiedot sekä yleistä tietoa rippikoulusta seurakuntamme verkkosivuilta

Maksujärjestely:
Rippikoulumaksusta on mahdollisuus anoa perheen taloudellisesti tiukan tilanteen vuoksi maksujärjestelyä, joka katsotaan tapauskohtaisesti jokaisen perheen kohdalla. Maksujärjestelyanomuksia (lomake löytyy nettisivuilta) otetaan vastaan toukokuun loppuun asti (talviryhmien kohdalla 15.1. asti). Maksujärjestelyihin liittyvissä kysymyksissä voitte jättää viestin diakonian päivystävään puhelimeen p. 050 383 9371 ja diakonit ottavat teihin yhteyttä.

Ole rohkeasti yhteydessä, jos sinulla on kysyttävää rippikoulusta!

Nähdään tammikuun ensimmäisessä tapaamisessa!

Rippikouluterveisin

Johanna Siltala

johanna.siltala@evl.fi

Irja Tamm

irja.tamm@evl.fi

Juho Muuronen

kappalainen

Papiston ja muusikkojen esihenkilö.

Pappina saan olla mukana seurakuntalaisten elämässä ensi hetkistä loppuun asti: kastejuhlasta hautaan siunaukseen. Tällä hetkellä toimin myös pappien ja kanttorien esihenkilönä.

vt. johtava diakoniatyöntekijä

Kirkkonummen keskustan alue sekä eteläinen Kirkkonummi