Hei rippikoululainen!

Kiva kun olet mukana yhteisellä rippikoulumatkalla! Tervetuloa!
Tässä kirjeessä on tärkeää tietoa rippikoulustasi, lue kirje siis tarkkaan.
Sinun rippikouluryhmäsi on Leirikylä 1.

Rippikoulu on kokonaisuus. Siihen sisältyy tapaamisia jo keväällä, kohti leiriä -päivä, sekä leirijakso.
Kaikki tapaamiset ovat osa rippikoulun opetusta ja läsnäolo tapaamisissa on tärkeää. Jos et pääse mukaan johonkin tapaamiseen, ole etukäteen yhteydessä oman ryhmäsi ohjaajaan. Ohjaaja sopii kanssasi poissaolon korvaamisesta.

Kokoontumiset, joihin osallistut rippikouluryhmäsi kanssa:
1.    Rippikoulun aloitustapahtuma la 27.1. klo 18–19. Kirkkonummen keskustan kirkossa (Tallinmäki 1).
Tapaat ripariryhmäsi ensimmäistä kertaa. Saat infoa tulevasta ja riparipassin, johon keräät merkintöjä kevään aikana.

2.    Yhteinen päivä su 3.3. klo 9.30–12.30. Masalan kirkolla (Tinantie 4).
Kuulet nuorten mahdollisuuksista vaikuttaa. Päivän aikana on tarjolla välipala.

3.    Konserttipäivä pe 19.4. klo 19–20. Kirkkonummen keskustan kirkossa.

4.    Perhepäivä su 26.5. klo 14–18. Masalan kirkolla.
Keskustelemme tärkeistä rippikouluun ja leirijaksoon liittyvistä asioista. Ainakin yhden huoltajasi on hyvä olla paikalla itsesi lisäksi. Tarjolla on kahvit ja välipalaa. Perhepäivässä osallistumme messuun klo 17, joka kuuluu nuorille rippikouluohjelmaan. Huoltajat ovat tervetulleita mukaan.

5.    Omatoiminen jumalanpalveluskäynti kevään aikana yhteisten tapaamisten lisäksi, esim. pääsiäisenä tai su 7.4. Aika- ja paikkatiedot jumalanpalveluksista löytyvät seurakuntamme verkkosivuilta.

6.    Kohti leiriä -päivä ke 19.6. klo 12–18. Masalan kirkolla.
Tutustumista ja oppimista. Päivän aikana tarjotaan lounas ja välipala.

7.    Leirijakso ma-su, 24–30.6. Saat tarkempaa tietoa leirikirjeessä mm. mukaan pakattavista tavaroista myöhemmin keväällä.

8.    Konfirmaatioharjoitus ja valokuvaus to 4.7. klo 15–17.30. Kirkkonummen keskustan kirkossa.

9.    Konfirmaatiojuhla su 7.7. klo 14. Kirkkonummen keskustan kirkossa.
Nuoret saapuvat kirkkoon viimeistään klo 13.30. Konfirmaatio ja rippikoulutodistusten jako kirkolla päättyy klo 15.30. mennessä.

10.    Tervetuloa mukaan seurakunnan nuorteniltoihin ja muuhun toimintaan! Nuorten toiminta alkaa syksyllä viikolla 36.

Rippikouluryhmäsi ohjaajat:

pastori Anna-Maija Kuutti-Manninen.
rippikoulun ohjaaja Teija Salovaara-Korhonen.
rippikoulun ohjaaja Lauri Nygrén.
rippikoulun ohjaaja Satu Nissilä.
Ryhmänohjaajina toimivat isoset. Heihin tutustut tapaamisissa kevään aikana.

Allergiat ja ruokavaliot:
Tilaamme rippikoulussa tarjottavat välipalat ja ruoat ilmoittautumisessa annettujen tietojen mukaan. Mikäli tietoihisi on tullut muutoksia, ole välittömästi yhteydessä tästä ohjaajiin.

Tiedottaminen:
Kaikki rippikouluinfot lähetetään sähköpostitse nuorelle ja huoltajalle. Lisäksi löydät leiriin liittyvät tärkeät tiedot sekä yleistä tietoa rippikoulusta seurakuntamme verkkosivuilta.

Maksujärjestely:
Rippikoulumaksusta on mahdollisuus anoa perheen taloudellisesti tiukan tilanteen vuoksi maksujärjestelyä, joka katsotaan tapauskohtaisesti jokaisen perheen kohdalla. Maksujärjestelyanomuksia (lomake löytyy verkkosivuilta) otetaan vastaan huhtikuun loppuun asti. Maksujärjestelyihin liittyvissä kysymyksissä voitte olla yhteydessä diakoniatyöntekijä Irja Tammeen (irja.tamm@evl.fi).

Ole rohkeasti yhteydessä, jos sinulla on kysyttävää rippikoulusta!
Nähdään tammikuun ensimmäisessä tapaamisessa!

Rippikouluterveisin: Anna-Maija, Teija, Lauri ja Satu

Anna-Maija Kuutti-Manninen