Kunpa sinut tuntisin paremmin - Tunnekeskeinen parisuhdekurssi Kirkkonummella keväällä 2024

Tule mukaan luottamukselliseen työskentelyyn, jossa opit tuntemaan itseäsi ja kumppaniasi paremmin, sekä saat välineitä hyvään muutokseen.

Tunnekeskeinen parisuhdekurssi perustuu kanadalaisen Sue Johnsonin tunnekeskeiseen pariterapiaan. Siinä tutkitaan parisuhteen vuorovaikutusta ja vuorovaikutustilanteiden taustalla vaikuttavia tunteita. Kurssi soveltuu pareille, jotka haluavat lisätä ymmärrystään omasta parisuhteestaan sekä parantaa keskinäistä yhteyttä ja läheisyyttä.

Tunnekeskeinen parisuhdekurssi on luonteeltaan intensiivinen, joten kurssille hakevien parien on pystyttävä osallistumaan kaikille kerroilla ja sitoutumaan työskentelyyn.

Kurssi kokoontuu:

• Masalan kirkko, Tinantie 4
  • Kahdeksan maanantai-iltaa klo 17.30-19.30
  • Kurssipäivät: ma 8.1.,15.1., 22.1., 29.1., 5.2., 12.2., hiihtolomaviikolla tauko, 26.2. sekä 4.3.2024

Kurssin sisältö: Kurssin sisältö koostuu luennoista, videoiden katsomisesta, kahden kesken tehtävistä harjoituksista ja kotitehtävistä. Kurssikirjana käytetään Sue Johnsonin kirjaa: Kunpa sinut tuntisin paremmin. Keskustelemalla tunnekeskeiseen parisuhteeseen. Kirjan kurssilaiset ostavat itse. Kurssilaiset maksavat kurssilla jaettavasta materiaalista 15 €/pari.

Kurssikertojen aiheet:

1. Rakkauden ja kiintymyssuhteen ymmärtäminen
  2. Kun yhteys katkeaa -Tuhoavat keskustelut
  3. Arkojen kohtien tunnistaminen
  4. Turvallisen perustan luominen
  5. Kun yhteys löytyy -Pidä minut lähelläsi -keskustelut
  6. Luottamuksen palauttaminen
  7. Tunneyhteyden vahvistaminen seksin ja kosketuksen avulla.
  8. Rakkauden ylläpitäminen.

Ilmoittautuminen 7.12.2022 mennessä: to klo 10-11 puh. 0400 889 315 tai sähköpostitse pirjo.kettu@evl.fi. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä kurssille soveltuville pareille.

Kurssin ohjajaavat perheneuvojat Nina Nordström, nina.nordstrom@luvn.fi puh 040 1269 575 ja Pirjo Kettu, pirjo.kettu@evl.fi puh 0400 229 346

Tarvittaessa järjestetään lastenhoito yli 2-vuotiaille, 10 €/kerta/lapsi

Kurssin järjestää: Kirkkonummen Perheasiain neuvottelukeskus, Kirkkonummen seurakuntayhtymä ja Kirkkonummen Perheneuvola, Länsi-Uudenmaan Hyvinvointialue.