Hei rippikoululainen! Sait tämän saman kirjeen sähköpostilla tammikuun alussa

Kiva kun olet mukana yhteisellä rippikoulumatkalla! Tervetuloa!

Sinun rippikouluryhmäsi on Räfsö 1
Rippikoulu on kokonaisuus. Siihen sisältyy tapaamisia jo keväällä, kohti leiriä -päivä sekä leiri- tai päiväriparijakso.
Kaikki tapaamiset ovat osa rippikoulun opetusta ja läsnäolo tapaamisissa on tärkeää. Jos et pääse mukaan johonkin tapaamiseen, ole etukäteen yhteydessä Hanna-Leenaan (yhteystiedot löydät kirjeen lopusta). Hanna-Leena sopii kanssasi poissaolon korvaamisesta.

Kokoontumiset, joihin osallistut rippikouluryhmäsi kanssa:

1. Tapaat ripariryhmäsi ensimmäistä kertaa lauantaina 27.1.2024 klo 15 Hörnanilla (Pitäjäntuvanpolku 3). Saat infoa tulevasta ja riparipassin, johon keräät merkintöjä rippikoulun aikana. Jos et löydä Hörnanille, ole yhteydessä Hanna-Leenaan (yhteystiedot kirjeen lopussa). Jatkamme Hörnanilta kaikille ryhmille yhteiseen aloitustapahtumaan Pyhän Mikaelin kirkkoon, josta pääset klo 17.00 kotiin.
  2. Yhteinen päivä su 17.3 klo 9.30-12.30 Masalan kirkolla (Tinantie 4).
    Kuulet nuorten mahdollisuuksista vaikuttaa. Päivän aikana on tarjolla välipala.
  3. Konserttipäivä pe 19.4. klo17.30-18.30 keskustan Pyhän Mikaelin kirkossa.

1. Perhepäivä 21.4.2024 Veikkolan seurakuntakodilla (Kisapolku 1) klo 12-14.30. Aloitamme yhteisellä messulla ja kirkkokahveilla muun seurakunnan kanssa, jonka jälkeen meillä on yhteinen hetki. Yhteisessä hetkessä keskustelemme tärkeistä rippikouluun ja leirijaksoon liittyvistä asioista. Ainakin yhden huoltajasi on hyvä olla paikalla itsesi lisäksi.
  2. Omatoiminen jumalanpalveluskäynti kevään aikana yhteisten tapaamisten lisäksi. Aika- ja paikkatiedot jumalanpalveluksista löytyvät seurakuntamme verkkosivuilta (kirkkonummenseurakunnat.fi).
  3. Kohti leiriä -päivä 25.5.2024 klo 10–16 Veikkolan seurakuntakodilla (Kisapolku 1). Päivän aikana tutustumme vielä enemmän toisiimme ja saat lisää infoa leiriin liittyen. Päivänaikana saat myös lounaan ja välipalan.
  4. Leirijakso 3.-9.6 Räfsössä Saat tarkempaa tietoa mm. mukaan pakattavista tavaroista myöhemmin keväällä.
  5. Konfirmaatioharjoitus ja -valokuvaus torstaina 13.6.2024 klo 15.00-17.30 Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa.
  6. Konfirmaatiojuhla lauantaina 15.6.2024 klo 15 Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa. Nuoret saapuvat kirkkoon viimeistään klo 14.30 Konfirmaatio ja rippikoulutodistusten jako kirkolla päättyy viimeistään klo 16.30 mennessä.
  7. Tervetuloa mukaan seurakunnan nuorteniltoihin ja muuhun toimintaan! Nuorten toiminta alkaa syksyllä viikolla 36

Rippikouluryhmäsi ohjaajat:
pastori Elisa Vihervaara-Räihä
rippikoulun nuorisotyönohjaaja Hanna-Leena Posti
rippikoulun ohjaaja Ilkka Vuori
Ryhmänohjaajina toimivat isoset. Heihin tutustut tapaamisissa kevään aikana.

Allergiat ja ruokavaliot:
Tilaamme rippikoulussa tarjottavat välipalat ja ruoat ilmoittautumisessa annettujen tietojen mukaan. Mikäli tietoihisi on tullut muutoksia, ole välittömästi yhteydessä tästä ohjaajiin.

Tiedottaminen:
Kaikki rippikouluinfot lähetetään sähköpostitse nuorelle ja huoltajalle. Lisäksi löydät leiriin liittyvät tärkeät tiedot sekä yleistä tietoa rippikoulusta seurakuntamme verkkosivuilta, tältä sivulta.

Maksujärjestely:
Rippikoulumaksusta on mahdollisuus anoa perheen taloudellisesti tiukan tilanteen vuoksi maksujärjestelyä, joka katsotaan tapauskohtaisesti jokaisen perheen kohdalla. Maksujärjestelyanomuksia (pääset tulostamaan lokakkeen tästä. HUOM, lomake aukeaa uuteen ikkunaan/ladattuna tiedostona) otetaan vastaan toukokuun loppuun asti (talviryhmien kohdalla 15.1. asti). Maksujärjestelyihin liittyvissä kysymyksissä voitte jättää viestin diakonian päivystävään puhelimeen p. 050 383 9371 ja diakonit ottavat teihin yhteyttä.

Ole rohkeasti yhteydessä, jos sinulla on kysyttävää rippikoulusta!

Nähdään tammikuun ensimmäisessä tapaamisessa!

Rippikouluterveisin

Elisa Vihervaara-Räihä                               Hanna-Leena Posti                   Ilkka Vuori

elisa.vihervaara-raiha@evl.fi                  hanna-leena.posti@evl.fi

040 4894214                                           0400 822385