Hei rippikoululainen!

Tervetuloa mukaan yhteiselle rippikoulumatkalle!
Tässä kirjeessä on tärkeää tietoa rippikoulustasi, lue kirje siis tarkkaan.

Sinun rippikouluryhmäsi on Päiväripari 2 (Masalan päiväripari)
Rippikoulu on kokonaisuus. Siihen sisältyy tapaamisia jo keväällä sekä päiväriparijakso. Kaikki tapaamiset ovat osa rippikoulun opetusta ja läsnäolo tapaamisissa on tärkeää. Jos et pääse mukaan johonkin tapaamiseen, ole etukäteen yhteydessä Emiliaan (yhteystiedot löytyvät kirjeestä). Emilia sopii kanssasi poissaolon korvaamisesta.

Kokoontumiset, joihin osallistut rippikouluryhmäsi kanssa:

1. Tapaamme la 27.1. klo 17.45. Pyhän Mikaelin kirkon (Tallinmäki 1) ulko-ovella ja siirrymme yhdessä sisälle kirkkoon rippikoulun aloitustapahtumaan. Tapaat ripariryhmäsi ensimmäistä kertaa. Saat infoa tulevasta ja riparipassin, johon keräät merkintöjä kevään aikana.
  2. Yhteinen päivä la 2.3. klo 9.30–12.30. Masalan kirkolla (Tinantie 4).
    Kuulet nuorten mahdollisuuksista vaikuttaa. Päivän aikana on tarjolla välipala.
  3. Konserttipäivä pe 19.4. klo 19–20 keskustan Pyhän Mikaelin kirkossa. Konserttiin ovat tervetulleita myös huoltaja/huoltajat.
  4. Perhepäivä su 19.5. klo 15–18 Masalan kirkolla.
    Keskustelemme tärkeistä rippikouluun liittyvistä asioista. Ainakin yhden huoltajasi on hyvä olla paikalla itsesi lisäksi. Tarjolla on kahvit ja välipalaa. Perhepäivän lopuksi on messu klo 17, johon osallistumme yhdessä.
  5. Omatoiminen jumalanpalveluskäynti kevään aikana yhteisten tapaamisten lisäksi. Aika- ja paikkatiedot jumalanpalveluksista löytyvät seurakuntamme verkkosivuilta.
  6. Intensiivijakso ti 4.6.-ma 10.6. Masalan kirkolla. Saat tarkempaa tietoa päiväriparin ohjelmasta ja sisällöstä myöhemmin keväällä.
  7. Konfirmaatioharjoitus ja valokuvaus pe 14.6. klo 14.30–16.00 Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa. Jos haluat olla yksilökuvassa ilman albaa, tulethan kuvaukseen juhlavaatteissa.
  8. Konfirmaatiojuhla la 15.6. klo 11 Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa. Nuoret saapuvat kirkkoon viimeistään klo 10.30. Konfirmaatio ja rippikoulutodistusten jako kirkolla päättyy klo 12.30 mennessä.
  9. Tervetuloa mukaan seurakunnan nuorteniltoihin ja muuhun toimintaan! Seurakunnan nuorten toiminta alkaa syksyllä pe 6.9.24 Hörnanilla.

Rippikouluryhmäsi ohjaajat:
pastori Emilia Röytiö, pappi, emilia.roytio(at)evl.fi , p. 040 158 0820 (Emilialle voi soittaa, laittaa viestiä tai sähköpostia)
rippikoulun ohjaaja, opettaja Johanna Fleming
Ryhmänohjaajina toimivat isoset. Heihin tutustut tapaamisissa kevään aikana.

Allergiat ja ruokavaliot:
Tilaamme rippikoulussa tarjottavat välipalat ja ruoat ilmoittautumisessa annettujen tietojen mukaan. Mikäli tietoihisi on tullut muutoksia, ole välittömästi yhteydessä tästä ohjaajiin.

Tiedottaminen:
Kaikki rippikouluinfot lähetetään sähköpostitse nuorelle ja huoltajalle. Lisäksi löydät päivärippikouluun liittyvät tärkeät tiedot sekä yleistä tietoa rippikoulusta seurakuntamme verkkosivuilta kohdasta Nuorille, rippikoulu.

Maksujärjestely:
Päivärippikoulun rippikoulumaksu on 50 e ja maksaminen tapahtuu verkkomaksulinkin kautta, joka lähetetään huoltajalle ennen riparijaksoa. Rippikoulumaksusta on mahdollisuus anoa perheen taloudellisesti tiukan tilanteen vuoksi maksujärjestelyä, joka katsotaan tapauskohtaisesti jokaisen perheen kohdalla. Maksujärjestelyanomuksia (lomake löytyy nettisivuilta) otetaan vastaan toukokuun loppuun asti (talviryhmien kohdalla 15.1. asti). Maksujärjestelyihin liittyvissä kysymyksissä voitte jättää viestin diakonian päivystävään puhelimeen p. 050 383 9371 ja diakonit ottavat teihin yhteyttä.

Ole rohkeasti yhteydessä, jos sinulla on kysyttävää rippikoulusta tai joku asia mietityttää jo etukäteen! Tehdään yhdessä mukava rippikouluaika!

Nähdään tammikuun ensimmäisessä tapaamisessa!

Rippikouluterveisin

Emilia Röytiö & Johanna Fleming

Nuoret pitävät käsissään rippiristejä ja rukoushelmiä.