Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkon kellot soivat rauhaa

Kansainvälisenä rauhan päivänä pe 21.9.2018 klo 19 kirkonkellot soivat ympäri Eurooppaa muistutuksena rauhan ja kulttuuriperinnön merkityksestä Euroopassa ja maailmassa.
Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkon vanhin kello

Kirkonkellojen soittamisella on pitkät perinteet koko Euroopassa. Kellojen äänet ovat rytmittäneet sekä maallista että uskonnollista elämää: kellojen soittaminen kuuluu moniin seremonioihin, mutta soittamisella viestitään myös arkisesta ajankulumisesta. Kellojen äänet herättävät meissä monenlaisia muistoja ja niiden ääni on monille tärkeä.  Kellojen soittoon liittyvät tavat ja perinteet ovat osa sekä paikallista että eurooppalaista kulttuuriperintöä.

Yhteinen kirkonkellojen soitto –tapahtuma on Eurooppalaisen kulttuuriperintövuoden tapahtuma, jonka ovat ideoineet saksalaiset kulttuuritoimijat.

Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkko osallistuu kellonsoittoon 15 minuutin ajan.

Thu Sep 20 15:00:00 EEST 2018