Hei, rippikoululainen!

Kiva kun olet mukana yhteisellä rippikoulumatkalla! Tervetuloa!
Täältä löydät tärkeää tietoa rippikoulustasi.

Sinun rippikouluryhmäsi on Leirikylä 3.
Rippikoulu on kokonaisuus. Siihen sisältyy tapaamisia jo keväällä, kohti leiriä -päivä sekä leiri- tai päiväriparijakso.
Kaikki tapaamiset ovat osa rippikoulun opetusta ja läsnäolo tapaamisissa on tärkeää. Jos et pääse mukaan johonkin tapaamiseen, ole etukäteen yhteydessä oman ryhmäsi ohjaajaan. Ohjaaja sopii kanssasi poissaolon korvaamisesta.

Kokoontumiset, joihin osallistut rippikouluryhmäsi kanssa:

1. Rippikoulun aloitustapahtuma la 27.1. klo 18–19 keskustan Pyhän Mikaelin kirkossa (Tallinmäki 1).
    Tapaat ripariryhmäsi ensimmäistä kertaa. Saat infoa tulevasta ja riparipassin, johon keräät merkintöjä kevään aikana.
  2. Yhteinen päivä su 17.3. klo 13–16 Masalan kirkolla (Tinantie 4).
    Kuulet nuorten mahdollisuuksista vaikuttaa. Päivän aikana on tarjolla välipala.
  3. Konserttipäivä pe 19.4. klo 19–20 keskustan Pyhän Mikaelin kirkossa.
  4. Perhepäivä su 19.5. Päivä alkaa messulla Haapajärven kirkossa (Puukirkontie 20) klo 12 ja jatkuu Veikkolan seurakuntakodilla (Kisapolku 1) klo 13–16.
    Keskustelemme tärkeistä rippikouluun ja leirijaksoon liittyvistä asioista. Ainakin yhden huoltajasi on hyvä olla paikalla itsesi lisäksi. Tarjolla on kahvit ja välipalaa.
  5. Omatoiminen jumalanpalveluskäynti kevään aikana yhteisten tapaamisten lisäksi. Aika- ja paikkatiedot jumalanpalveluksista löytyvät seurakuntamme verkkosivuilta.
  6. Kohti leiriä -päivä su 21.7. klo 10–16 Ellenissä (Kauppakeskus Kirsikka, Saloviuksentie 3)
    Tutustumista ja oppimista. Päivän aikana tarjotaan lounas ja välipala.
  7. Leirijakso ma 22.7. - su 28.7. Saat tarkempaa tietoa mm. mukaan pakattavista tavaroista myöhemmin keväällä.
  8. Konfirmaatioharjoitus ja valokuvaus pe 2.8. klo 16-18 Kirkkonummen kirkossa.
  9. Konfirmaatiojuhla su 4.8. klo 14 Kirkkonummen kirkossa.
    Nuoret saapuvat kirkkoon viimeistään klo 13.30. Konfirmaatio ja rippikoulutodistusten jako kirkolla päättyy klo 15.30 mennessä.
  10. Tervetuloa mukaan seurakunnan nuorteniltoihin ja muuhun toimintaan! Nuorten toiminta alkaa syksyllä viikolla 36.

Rippikouluryhmäsi ohjaajat:
pastori Elisa Vihervaara-Räihä
rippikoulun ohjaaja Hugo Lehkonen
rippikoulun ohjaaja Katja Aalto
Ryhmänohjaajina toimivat isoset. Heihin tutustut tapaamisissa kevään aikana.

Allergiat ja ruokavaliot:
Tilaamme rippikoulussa tarjottavat välipalat ja ruoat ilmoittautumisessa annettujen tietojen mukaan. Mikäli tietoihisi on tullut muutoksia, ole välittömästi yhteydessä tästä ohjaajiin.

Tiedottaminen:
Kaikki rippikouluinfot lähetetään sähköpostitse nuorelle ja huoltajalle. Lisäksi löydät leiriin liittyvät tärkeät tiedot sekä yleistä tietoa rippikoulusta seurakuntamme verkkosivuilta Rippikoulu 2024 - Kirkkonummen seurakunnat

Maksujärjestely:
Rippikoulumaksusta on mahdollisuus anoa perheen taloudellisesti tiukan tilanteen vuoksi maksujärjestelyä, joka katsotaan tapauskohtaisesti jokaisen perheen kohdalla. Maksujärjestelyanomuksia (lomake löytyy nettisivuilta) otetaan vastaan toukokuun loppuun asti (talviryhmien kohdalla 15.1. asti). Maksujärjestelyihin liittyvissä kysymyksissä voitte jättää viestin diakonian päivystävään puhelimeen p. 050 383 9371 ja diakonit ottavat teihin yhteyttä.

Ole rohkeasti yhteydessä, jos sinulla on kysyttävää rippikoulusta!

Nähdään tammikuun ensimmäisessä tapaamisessa!

Rippikouluterveisin,

Katja Aalto