Muualla rippikouluun osallistuva

Rippikouluun kuuluu ennakkojakson suorittaminen (seurakuntaan tutustuminen) ennen rippikoululeiriä.  Ohjeet ennakkojakson suorittamisesta saat siitä seurakunnasta/järjestöstä, jossa suoritat rippikoulun.

Jos järjestävä rippikoulutahosi toivoo sinun tutustuvan Kirkkonummen seurakuntaan, niin olet tervetullut mukaan tutustumaan toimintaamme.

IlmoittautumislinkkiLinkki avautuu uudessa välilehdessä,  jonka kautta voit lähettää meille yhteystietosi.  Yhteystiedot saatuamme voimme lähettää henkilökohtaisesti infoa kotiseurakuntaan tutustumisesta ja ennakkotehtävien suorittamisesta.

Seurakuntaan tutustuminen kevään 2024 aikana

1. Rippikoulun aloitustapahtuma la 27.1 klo 15.30-17.00 Kirkkonummen keskustan kirkossa. Tässä tilaisuudessa rippikoululainen saa tarkemman infon etukäteistehtävistä, Raamatun ja käyntikortin, johon tulevat tilaisuudet merkitään. Tästä tilaisuudesta ei saa käyntikorttimerkintää. Poissaolosta tehdään korvaava tehtävä.

1. Changemaker opetuspäivä su 17.3 klo 13-16 Masalan kirkolla (Tinantie 4)                                                                                                                     Päivän aikana on ehtoollisopetusta, Changemakereiden ohjaama kanava nuorten vaikuttamismahdollisuuksista, ehtoollismessu.Tilaisuudessa on pieni välipala. Käyntikorttimerkintä. Poissaolosta tehdään korvaava tehtävä, josta saa todistuksen.
  2. Nuorten ilta. Rippikoululainen tutustuu seurakunnan nettisivuilla nuorille suunnattuun toimintaan ja valitsee itselleen sopivan nuorteniltaan tutustumisen (väh. tunti). Käyntikorttimerkintä

1. 1 messu/jumalanpalveluskäynti. Rippikoululainen käy omatoimisesti Kirkkonummen seurakunnan jumalanpalveluksessa. Ajankohdat ja paikat löytyvät nettisivuiltamme. Käyntikorttimerkintä.

1. Gospelkonsertti järjestetään keskustan kirkossa pe 19.4 klo 17.30-18.30, johon rippikoululainen osallistuu. Vaihtoehtoisesti konsertin voi korvata messukäynnillä tai kirkollisella tapahtumalla (häät, hautajaiset, kastejuhla) Käyntikorttimerkintä.

Tilaisuudet merkataan käyntikorttiin, johon pyydetään seurakunnan työntekijältä allekirjoitus tilaisuuden loputtua. Merkintöjä on kaikkiaan neljä. Jos et pääse 1 tai 2 kohdan tilaisuuksiin, niin ilmoita niistä allekirjoittaneelle ja sovimme korvaavan tehtävän.

Siunattua ja antoisaa rippikouluaikaa!

Mikäli sinulla on jotain kysyttävää rippikouluun liittyen, ole meihin yhteydessä. Sähköpostiosoitteemme on rippikoulu.kirkkonummi@evl.fi

tai Anne-Mari Teukku, anne-mari.teukku@evl.fi, p 040 7093053