Räfsö Leirikylä 2 -ripari 8.-14.7.2024

Hei rippikoululainen!  Sait oheisen kirjeen sähköpostilla tammikuun alussa:

Tervetuloa yhteiselle rippikoulumatkalle – kiva kun olet mukana! Tässä kirjeessä on tärkeää tietoa rippikoulustasi, lue kirje siis tarkkaan.

Sinun rippikouluryhmäsi on Räfsön Leirikylä 2 (8.–14.7.2024). Ohjaajina rippikoulussasi toimivat diakoni Satu Ali-Rekola, pappi Jussi Ikkala ja kausityöntekijä Ilkka Vuori. Ryhmänohjaajina on rippikoulun ja seurakunnan isoskoulutuksen käyneitä nuoria.

Rippikoulu on kokonaisuus, johon sisältyy ennakkotapaamisia, perhepäivä, kohti leiriä -päivä ja leirijakso. Kaikki tapaamiset ovat osa rippikoulun opetusta ja läsnäolo tapaamisissa on tärkeää. Mikäli et pääse mukaan johonkin tapaamiseen, ole etukäteen yhteydessä Jussi-pappiin, ja sovimme kanssasi poissaolon korvaamisesta.

Kokoontumiset, joihin osallistut rippikouluryhmäsi kanssa:

1. Rippikoulun aloitustapahtuma lauantaina 27.1.2024. Tapaamme ensin oman ryhmän kanssa klo 17.15 Hörnanilla (Pitäjäntuvanpolku 3), josta menemme klo 18 alkavaan keskustan Pyhän Mikaelin kirkkoon (Tallinmäki 1). Kirkossa olevan tilaisuuden kesto on noin tunti.

1. Yhteinen aamupäivä lauantaina 16.3.2024 klo 9.30–12.30 Masalan Pyhän Matteuksen kirkolla (Tinantie 4). Päivän aikana tutustumme ehtoolliseen, kuulemme nuorten mahdollisuuksista vaikuttaa seurakunnassa ja kirkossa sekä vietämme yhteisen messun. Päivän aikana on tarjolla välipala.

1. Omatoiminen jumalanpalveluskäynti talven / kevään / kesän aikana yhteisten tapaamisten lisäksi. Aika- ja paikkatiedot jumalanpalveluksista löytyvät seurakuntamme verkkosivuilta.

1. Gospelkonsertti perjantaina 19.4.2024 klo 19.00 keskustan Pyhän Mikaelin kirkossa. Konsertin kesto on noin tunti.

1. Perhepäivä sunnuntaina 5.5.2024. Keskustelemme tärkeistä rippikouluun ja leirijaksoon liittyvistä asioista. Ainakin yhden huoltajasi on hyvä olla paikalla itsesi lisäksi. Osallistumme ensin yhdessä klo 10 alkavaan messuun keskustan Pyhän Mikaelin kirkossa, minkä jälkeen jatkamme seurakunnan olohuoneessa Ellenissä (Kauppakeskus Kirsikka, Saloviuksentie 3) klo 13 asti. Ellenissä on tarjolla kirkkokahvit ja -mehut.

1. Kohti leiriä -päivä perjantaina 5.7.2024 klo 10.00–16.00 Masalan Pyhän Matteuksen kirkolla (Tinantie 4). Päivän aikana tarjotaan lounas ja välipala.

1. Leirijakso 8.–14.7.2024. Saat tarkempaa tietoa myöhemmin mm. mukaan pakattavista tavaroista.

1. Konfirmaatioharjoitus ja -valokuvaus torstaina 18.7.2024 klo 16.00–18.00 Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa.

1. Konfirmaatiojuhla lauantaina 20.7.2024 klo 14 Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa. Nuoret saapuvat kirkkoon viimeistään klo 13.30. Konfirmaatio ja rippikoulutodistusten jako kirkolla päättyy klo 15.15 mennessä.

Seurakunnan nuorten toiminta alkaa syksyllä viikolla 35, johon lähetämme kutsun.

Allergiat ja ruokavaliot:

Tilaamme rippikoulussa tarjottavat välipalat ja ruoat rippikouluilmoittautumisessa annettujen tietojen mukaan. Mikäli tietoihin on tullut jotain muutoksia, ole yhteydessä tästä Jussi-pappiin.

Tiedottaminen:

Kaikki rippikouluinfot lähetetään sähköpostitse nuorelle ja huoltajalle. Lisäksi löydät leiriin liittyvät tärkeät tiedot sekä yleistä tietoa rippikoulusta seurakuntamme verkkosivuilta https://www.kirkkonummenseurakunnat.fi/tule-mukaan/nuorille/rippikoulu/rippikoulu-2024.

Maksujärjestely:

Rippikoulumaksusta on mahdollisuus anoa perheen taloudellisen tilanteen vuoksi maksujärjestelyä. Mikäli rippikoulumaksusta olisi tarve keskustella, niin ole yhteydessä johtavaan diakoniatyöntekijään Irja Tammeen (irja.tamm@evl.fi). Tietoa maksujärjestelystä ja täytettävä maksujärjestelyanomus löytyvät yllä mainitulta rippikoulun verkkosivulta. Huomioithan, että maksujärjestelyanomus tulisi tehdä huhtikuun loppuun 2024 mennessä.

Ole rohkeasti yhteydessä, jos sinulla on kysyttävää rippikoulusta. Nähdään tammikuussa rippikoulun aloitustapahtumassa!

Rippikouluterveisin

Jussi Ikkala, p. 040 860 1284, jussi.ikkala@evl.fi