Kuninkaalliset sävelet -konsertti

Kirkkonummen kirkko

St. Michael Brass ja Kuninkaalliset sävelet

Kuninkaalliset sävelet
St. Michael Brass konsertoi Tarja Viitasen johdolla kuninkaallisen musiikin tunnelmissa Pyhän Mikaelin kirkossa su 3.11. klo 18.

Konsertin ohjelmistossa on mukana mm. loisteliasta hovimusiikkia 1500- ja 1600-luvuilta.
Tämän ajan musiikissa on vahvasti mukana tunnelmat, juhlien ilot sekä sydämen särkevät surut.
John Dowlandin säveltämässä Tanskan kuninkaan Galliardassa saavat soittajat todella näyttää taitojaan ja Flow my tears- teoksen kauneus sattuu suoraan sydämeen.
Koraalifantasia Ein Feste Burg - Jumala ompi linnamme on kahden eri vaskikuoron vuorottelema teos.
Vahvat trumpettien fanfaarit koristelevat matalien vaskien maalaamaa koraalimelodiaa.
Antonio Vivaldi, yksi barokin ajan tunnetuimpia italialaisia säveltäjiä, kirjoitti runsaasti sonaatteja eri soittimille ja soitinryhmille.
Konsertissa kuultava Sonata on kauniita tanssillisia ja vauhdikkaita osia sisältävä kokonaisuus.
Wolfgang Amadeus Mozartin rakastetusta tuotannosta esitetään konsertissa herkän kaunis Ave Verum Corbus sekä Rondo, jonka solistina esiintyy käyrätorvisti Otto Kenetti.
Illan päättää kaunis kehtolaulu, Forres Cradle.

St. Michael Brass konsertoi tänä syksynä Kirkkonummen lisäksi Hämeenlinnan kirkossa su 24.11. Keväällä 2020 St. Michael Brass konsertoi Uppsalan tuomiokirkossa.
Lämpimästi tervetuloa konserttiin! Konsertin ohjelma 10e
  • Nuorille Nuorille