Seurakunnan uutiset

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan ja seurakuntayhtymän uutiset.

Kokoontumisrajoitukset Kirkkonummen seurakunnissa 28.12.2021-17.1.2022

Etelä-Suomen aluehallintovirasto on tehnyt 23.12.2021 päätöksen, jolla rajoitetaan sisätiloissa järjestettäviä kokoontumisia.

Kirkkonummen seurakunnat pyrkivät kaikessa toiminnassaan ehkäisemään koronatartuntoja. Noudatamme rajoitusten suhteen viranomaisten ja tuomiokapitulin ohjeita ja määräyksiä. Seuraavat kokoontumisrajoitukset ovat voimassa 17.1.2022 asti. Kokoontumisrajoitusten suurin vaikutus on aikuisten kokoavaan toimintaan. Jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset jatkuvat seuraavissa puitteissa:  osallistujamäärää messuissa ja kirkollisissa toimituksissa rajoitetaan huomattavasti (tarkemmat tilakohtaiset tiedot alla), lähikontakteja vältetään ja messuissa on yhteislaulua normaalia vähemmän.

Messut ja kirkolliset toimitukset

Seurakuntien tiloihin voidaan ottaa enintään 1/5 tilan enimmäishenkilömäärästä, mutta korkeintaan 30 henkilöä.

• Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkko 30 henkilöä
  • Masalan Pyhän Matteuksen kirkko 28 henkilöä
  • Haapajärven kirkko 30 henkilöä
  • Veikkolan seurakuntakoti 30 henkilöä
  • Haapajärven siunauskappeli 16 henkilöä

Aikuisten pienryhmätoiminta

Aikuisten kokoava toiminta eli erilaiset pienryhmät ja piirit ovat tauolla 17.1.2022 asti. Tämä tarkoittaa myös kuorojen harjoituksia ja Ellenin olohuonetta.

Lasten ja nuorten toiminta

Alle 18-vuotiaiden lasten ja nuorten ryhmätoiminta jatkuu normaalisti hygieniamääräykset huomioon ottaen.

Diakoniaruokailu

Seurakunnan diakoniaruokailu jatkuu normaalisti. Diakoniaruokailu on Masalan kirkolla.

Apua ja tukea

Seurakunnat palvelevat myös muuttuneissa olosuhteissa. Suomalaisen seurakunnan papit päivystävät päivittäin papin puhelimessa. Tavoitat jonkun seurakunnan papeista ma-pe klo 9-19 ja la-su klo 10-17 papin puhelimesta 050 475 1309. Seurakunnan diakoniatyö toimii yhteistyössä eri auttajatahojen kanssa tavoitteena autettavan kokonaisvaltainen tukeminen. Jos tarvitset ruoka-apua tai muuta tukea, ota yhteys diakoniatyöhön. Soita päivystysnumeroon, puh. 050 383 9371. Jätä vastaajaan viesti ja yhteystietosi, niin sinuun otetaan yhteyttä seuraavana arkipäivänä.

Suosittelemme tiloissamme:

• Käytä kasvomaskia
  • Huolehdi käsi- ja yskimishygieniasta
  • Pidä turvavälejä muihin ihmisiin
  • Jää kotiin, jos sinulla on tarttuvan taudin oireita
  • Jää kotiin, jos epäilet altistuneesi koronavirukselle
  • Lataa Koronavilkku-sovellus puhelimeesi
  • Suosittelemme vahvasti noudattamaan kaikkia viranomaisten ohjeita maskien käyttämisestä, rokotuksista ja hyvästä hygieniasta.

Mon Dec 27 13:46:00 EET 2021