Kirkkoherran vaali lopullisesti päätökseen – Kirkkonummen suomalaisella seurakunnalla on nyt virallisesti uusi kirkkoherra

Kirkkoherra Anna-Maija Kuutti-Manninen

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan kirkkoherran vaali on saanut lainvoiman. Espoon hiippakunnan tuomiokapituli on istunnossaan marraskuussa antanut pastori, vt. kirkkoherra Anna-Maija Kuutti-Manniselle viranhoitomääräyksen kirkkoherran virkaan. Hän aloittaa virallisesti kirkkoherrana 1.12.2021.

Vt. kirkkoherrana Kuutti-Manninen toimi 1.9.-30.11.2021. Syyskuussa järjestetyssä kirkkoherran vaalissa hänet valittiin kirkkoherraksi. Vaalin tulokseen pyydettiin oikaisua, mutta seurakuntaneuvosto totesi, ettei oikaisupyynnölle ole perusteita.

Oikaisuvaatimuksen käsittelyyn sekä valitusajan umpeutumiseen kului noin kaksi kuukautta.

Juhlamessu tammikuussa

Espoon hiippakunnan piispa Kaisamari Hintikka asettaa uuden kirkkoherran virkaan sunnuntaina 16.1.2022 klo 10 juhlamessussa Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa. Juhlamessun jälkeen on kirkkokahvit kirkkotilassa. Seurakuntalaiset ovat tervetulleita messuun ja kirkkokahveille.

Messussa noudatetaan voimassaolovia hygieniaohjeita ja kokoontumisrajoituksia.

Wed Dec 01 08:55:10 EET 2021