Seurakunnan uutiset

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan ja seurakuntayhtymän uutiset.

Kolme hakijaa haastatellaan kirkkoherran virkaan

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan kirkkoherran virkaa haki kuusi henkilöä, joista kolme valittiin haastatteluun.

Seurakuntaneuvosto päätti kesäkuun kokouksessaan, että tuomiokapitulin lausunnon ja hakemusten perusteella hakijoista Lotta Hatakka, Anna-Maija Kuutti-Manninen ja Tuomo Törmänen kutsutaan seurakuntaneuvoston haastatteluun.

Nämä kolme hakijaa esitellään elokuussa julkaistavalla vaalisivustolla ja seurakuntalaisilla on mahdollisuus tutustua heihin. Kirkkoherranvaalisivu julkaistaan elokuun aikana osoitteessa www.kirkkonummenseurakunnat.fi. Vaalisivustolla ehdokkaat esittäytyvät, ja valintaprosessin aikataulu julkistetaan.

Kirkkoherranvaali on välillinen vaali ja päätöksen uudesta kirkkoherrasta tekee seurakuntaneuvosto haastattelujen ja mahdollisen soveltuvuusarvioinnin jälkeen. Kaikki kuusi hakijaa ovat vaalikelpoisia prosessin loppuun asti.

Kirkkoherran vaalin järjestelyjä varten perustettiin keväällä 2021 valmistelutyöryhmä, jossa on jäseninä seurakuntaneuvoston jäseniä Johanna Lumijärvi, Virpi Miettinen, Jaakko Rahja, Leena Riipinen, Päivi Kujasalo, Antero Kukko ja Hannu Nyman sekä tuomiokapitulin asettama vaalin valmistelija, lääninrovasti Kalervo Salo ja seurakunnan tiedottaja Johanna Tilus.

Lisätietoja kirkkoherranvaalista antavat seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja Johanna Lumijärvi (johanna.lumijarvi at gmail.com) sekä 2.8.2021 lähtien tiedottaja Johanna Tilus puh. 0400 802 489 (johanna.tilus at evl.fi)

Nykyinen kirkkoherra Hannu Suni jää eläkkeelle elokuun lopussa, johon asti hän on lomalla. Seurakunnan papisto sijaistaa kirkkoherraa 31.8. asti. Espoon tuomiokapitulin päätöksellä on vt. kirkkoherraksi määrätty 1.9.2021 alkaen pastori Anna-Maija Kuutti-Manninen siihen saakka, kunnes virka vakinaisesti täytetään.

Linkit Espoon tuomiokapitulin istuntopöytäkirjoihin:

Kirkkoherran virka julistetaan haettavaksi 11.3.2021

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan kirkkoherran viran hakijat ja kelpoisuudet 27.5.2021

Viranhoitomääräys vt. kirkkoherraksi 29.4.2021

Fri Jul 23 10:02:00 EEST 2021