Seurakunnan uutiset

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan ja seurakuntayhtymän uutiset.

Kokoontumisrajoitusten muutokset Kirkkonummen seurakunnissa

Kesäkuun alusta lähtien kokoontumisrajoitukset muuttuvat Kirkkonummen seurakunnissa.

Yleiset kokoontumisrajoitukset

Sisätiloissa voidaan järjestää enintään 10 hengen tilaisuuksia. Ulkotiloissa voidaan järjestää enintään 50 hengen kokoontumisia.

Jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset seurakuntien tiloissa

Kirkkotilat voidaan hiippakuntien ohjeiden perusteella jakaa tilojen kokojen mukaan erillisiin sektoreihin, jolloin kussakin sektorissa voi olla enintään 10 henkilöä turvaväleillä. Kirkkotilaan tullessa saa tarkemmat ohjeet paikan päällä.

Kirkoissa ja kappeleissa on tilojen koon perusteella eri määrä sektoreita:

• Kirkkonummen kirkko          60 henkilöä
  • Haapajärven kirkko               40 henkilöä
  • Masalan kirkko                      30 henkilöä
  • Haapajärven siunauskappeli 20 henkilöä
  • Veikkolan seurakuntakoti      20 henkilöä

Jumalanpalveluksen ja kirkollisen toimituksen toimittavia henkilöitä ei lasketa mukaan sektoreiden henkilörajoituksiin.

Konfirmaatioista tiedotetaan erikseen. Nämä kokoontumisrajoitukset ovat voimassa 15.6.2021 asti.

Kirkkonummen seurakunnat noudattavat Etelä-Suomen aluehallintoviranomaisten määräyksiä ja suosituksia sekä Espoon ja Porvoon hiippakuntien tuomiokapituleiden ohjeita.

Mon May 31 11:35:59 EEST 2021