Seurakunnan uutiset

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan ja seurakuntayhtymän uutiset.

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan kirkkoherran virkaa haki kuusi henkilöä

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan virkaa ovat 13.4.2021 klo 15.00 päättyneellä hakuajalla hakeneet:

Lotta Hatakka

Pirkko Hänninen

Anna-Maija Kuutti-Manninen

Johannes Tikka

Tuomo Törmänen

Elisa Varkemaa

Asiasta tiedotti Espoon hiippakunnan tuomiokapituli. Ulkoinen linkki hiippakunnan tiedotteeseen.

Kirkkoherran valinta on pitkä prosessi, johon kuuluu monia vaiheita. Espoon hiippakunnan tuomiokapituli haastattelee hakijoita huhtikuun lopussa. Tuomiokapituli käy läpi hakijoiden kelpoisuudet kirkkoherran virkaan ja antaa lausunnon istunnossaan toukokuun lopussa. Lausunto annetaan seurakuntaneuvostolle.

Kirkkoherranvaali on välillinen vaali, jolloin kirkkoherran valinnan tekee Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan seurakuntaneuvosto.

Kirkkoherran virkaa hakeneet hakijat esitellään ja heihin voi tutustua ennen seurakuntaneuvoston päättävää kokousta. Kirkkoherranvaalista tiedotetaan seuraavan kerran tuomiokapitulin toukokuun kokouksen jälkeen.

Wed Apr 14 16:46:00 EEST 2021