Seurakunnan uutiset

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan ja seurakuntayhtymän uutiset.

Jumalanpalvelukset avoinna seurakuntalaisille

Seurakuntalaiset voivat jälleen kesäkuun alusta alkaen osallistua jumalanpalveluksiin Kirkkonummen kirkoissa.

Kirkkotilat ovat eri kokoisia. Suositeltava henkilömäärä vaihtelee tiloittain, sillä jokaisessa tilassa on laskettu turvavälit. Tilojen enimmäishenkilömäärä poikkeustilan aikana jumalanpalveluksissa ja kirkollisissa toimituksissa:

• Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkko                        105 henkilöä
  • Masalan Pyhän Matteuksen kirkko                               30 henkilöä
  • Veikkolan seurakuntakoti                                              36 henkilöä
  • Haapajärven kirkko                                                       60 henkilöä
  • Haapajärven siunauskappeli                                         40 henkilöä

Samassa taloudessa asuvat voivat istua kirkossa vierekkäin. Turvaväliä pidetään muihin kirkossakävijöihin. Seurakuntamestarit ohjeistavat istumapaikat.

Messut ja jumalanpalvelukset

Ehtoollista vietetään messuissa eli ehtoollisjumalanpalveluksissa turvallisuus- ja hygieniamääräyksiä noudattaen. Kirkossakävijät tulevat messuun ja ehtoolliselle omalla vastuullaan ja noudattavat omalta osaltaan annettuja ohjeita ja turvavälejä. Toimittava pappi ohjeistaa messun aikana ehtoolliselle tulijoita.

Jumalanpalveluksissa yhteislaulujen määrää on vähennetty ja jumalanpalvelusten kesto on tavanomaista lyhyempi. Mahdollisuuksien mukaan kirkkojen ovia pidetään auki jumalanpalvelusten ajan.

Jumalanpalveluksia lähetetään verkon välityksellä muutaman kerran kuukaudessa kesän aikana. Näitä jumalanpalveluksia voi seurata Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan facebooksivujen kautta vaikka et olisi kirjautunut facebookin käyttäjäksi.

Kolehti kerätään esimerkiksi messun päätteeksi kirkkojen ovilla erillisiin astioihin. Kolehtihaaveja ei kierrätetä kirkossa.

Olet tervetullut seurakunnan toimintaan ja tiloihin ainoastaan oireettomana. Näin pyrimme ehkäisemään viruksen leviämistä.

Ohjeet ovat voimassa toistaiseksi.

Wed Jun 03 15:19:41 EEST 2020