Kokoontumisrajoituksia puretaan Suomessa kesäkuun alusta lähtien

”Hallitus on 4.5.2020 päättänyt siirtymisestä koronaepidemian hillinnän seuraavaan vaiheeseen. Julkisissa kokoontumisissa sovelletaan 1.6.2020 alkaen 50 hengen kokoontumisrajoitusta. Hallitus suosittaa rajoitusta toimintaohjeeksi myös uskonnollisissa tilaisuuksissa. Samoin riskiryhmään kuuluvien suositellaan edelleen välttävän fyysisiä kontakteja ja käyttävän omaa harkintaa.” (lainaus piispojen tiedotteesta 4.5.2020)

Kokoontumisrajoituksia puretaan vaiheittain kesäkuun alusta lähtein. Koronapandemia ei kuitenkaan ole vielä ohi. Osanottajien turvallisuuden varmistaminen on tärkeää. Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että huolehditaan turvaetäisyyksistä ja noudatetaan hygieniaohjeita. Joissain Kirkkonummen seurakuntayhtymän tiloissa ei ole mahdollista turvallisesti järjestää 50 hengen tilaisuuksia.

Kirkkonummen seurakunnat aloittavat suunnittelun siitä, miten jumalanpalvelukset ja kesän toiminta (ml. rippikoulut) voidaan Kirkkonummen seurakunnissa turvallisesti järjestää, nyt kun kokoontumisrajoituksia vaiheittain puretaan. Toimintaan vaikuttavat myös viranomaisten linjaukset.

Tiedotamme uusista kokoontumistavoista mahdollisimman pian.

Wed May 06 15:03:15 EEST 2020