Veteraanipäivää muistaen

Kansallista veteraanipäivää vietetään tänä vuonna Suomessa poikkeusolosuhteissa. Nyt taistelemme koronaviruspandemiaa vastaan. On hyvä hetki muistaa, että sukupolvet ennen meitä joutuivat vuosien ajan taistelemaan itsenäisyydestä ja olemassaolosta toisenlaisissa olosuhteissa.

Kirkkonummen seurakunnat muistavat kansallista veteraanipäivää ja rukoilevat kiittäen veteraanien puolesta. Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkon kellot soivat veteraanipäivän kunniaksi klo 11.

Seurakuntien rukoustervehdys julkaistaan seurakuntien facebook-sivuilla ma 27.4.

Veteraanipäivän taustaa:

Kansallista veteraanipäivää vietetään vuosittain 27.4. Lapin sodan päättymispäivänä. Ensimmäistä veteraanipäivää vietettiin vuonna 1987 itsenäisen Suomen täyttäessä 70 vuotta. Veteraanipäivä on yleinen liputuspäivä. (lähde www.tammenlehva.fi).

Wed Apr 22 10:27:58 EEST 2020