Kirkollinen toiminta Kirkkonummella koronavirusepidemian aikana

Jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset pidetään toistaiseksi normaalisti.

Valtioneuvosto on tänään 12.3.2020 antanut suositukset koronaepidemian hillitsemiseksi Suomessa. Kirkkohallitus on antanut omat tarkemmat suositukset seurakunnille. Näihin suosituksiin ja paikalliseen tilanteeseen pohjautuen on Kirkkonummen seurakunnat päättäneet, että diakoniatyön järjestämät tilaisuudet perutaan toistaiseksi. Diakoniatyön tapahtumissa käy paljon riskiryhmiä. Diakoniatyö ottaa edelleen vastaan asiakkaita, mutta ajanvarauksella.

Kirkkonummella ei ole terveysviranomaisilta tullut muita paikallisia ohjeita eikä esimerkiksi kouluja tai päiväkoteja ole suljettu tai karanteenissa.

Suomen ja Kirkkonummen tilanne voi muuttua, joten ohjeistusta voidaan muuttaa tarvittaessa nopeasti. Kirkkonummen seurakunnat seuraavat tilannetta aktiivisesti ja tiedotamme muutoksista. Seurakuntien varautuminen ja valmius hengelliseen tukeen ja lakisääteisiin tehtäviin ylläpidetään myös kriisin aikana.

Jos olet sairastunut, niin noudata terveydenhuollon ohjeita. Pese hyvin kätesi, vaikka kokisit olosi terveeksi. Huolehtimalla yhdessä hyvästä hygieniasta turvaamme myös riskiryhmien hyvinvoinnin.

Mikäli olet sairaana, karanteenissa tai muuten välttelet suuria ihmisjoukkoja, niin hartauksia, lohdutusta ja muuta hengellistä elämää tukevaa materiaalia löydät kirkon sivuilta.

Kirkon Palveleva puhelin auttaa silloin, kun on tarve jakaa huolta jonkun kanssa.

Päivystävä pappi on puhelimitse tavoitettavissa Kirkkonummella.

Miten puhua lasten kanssa koronaviruksesta?

Thu Mar 12 21:17:01 EET 2020