Kirkonkellot soivat talvisodan päättymisen muistolle

Kirkkonummella kirkonkellot soivat talvisodan päättymisen 80. vuosipäivän kunniaksi perjantaina 13.3. klo 10.55-11. Kirkonkelloja soitetaan Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa, Masalan Pyhän Matteuksen kirkossa ja Veikkolan seurakuntakodilla. Kirkonkelloja soitetaan valtakunnallisesti ympäri Suomea.

Talvisota syttyi Neuvostoliiton hyökättyä Suomeen marraskuun 30. päivänä 1939 ilman sodanjulistusta. Sotatoimissa kaatui yli 25 000 suomalaista ja noin 44 000 haavoittui. Talvisodassa kaatui 56 kirkkonummelaista. Talvisodan päättymisestä tulee maaliskuun 13. päivänä kuluneeksi 80 vuotta. Historiallista tapahtumaa muistetaan Suomessa eri tavoin muun muassa kuntien, varuskuntien sekä veteraani- ja maanpuolustusjärjestöjen järjestämissä tilaisuuksissa

Kirkkonummen kunnan, seurakuntien, Rannikkoprikaatin ja järjestöjen yhdessä järjestämät talvisodan päättymisen vuosipäivän juhlallisuudet alkavat klo 12 seppelten laskulla sankarihaudoille. Tämän jälkeen alkaa kaksikielinen ekumeeninen hartaus Kirkkonummen kirkossa. Hartauden jälkeen on Kirkkonummen seurakuntatalolla (os. Seurakunnantie 1) kirkkokahvit. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Thu Mar 05 19:28:15 EET 2020