Seurakunnan uuden tilan nimi on Ellen

Kirkkonummen seurakunnilla on uusi toimitila Kauppakeskus Kirsikassa, entisessä postin tilassa.

Tilaa kalustetaan parhaillaan ja toiminta alkaa vaiheittain. Tilalle etsittiin nimikilpailussa sopivaa nimeä. Ehdotuksia tuli useita kymmeniä. Työryhmä päätyi nimeen Ellen.

Ellen-nimi juontaa juurensa diakonissa Ellen Grahniin, joka oli seurakunnan ensimmäinen diakoniatyöntekijä Kirkkonummen eteläisellä alueella 100-vuotta sitten. Siihen aikaan diakonissat liikkuivat suurella alueella ja olivat erittäin tärkeitä ja arvostettuja henkilöitä ihmisten parissa.

Toivoisimme, että tietäisimme enemmän Ellen-esikuvasta. Jos tiedät tai olet itse Ellen Grahnin sukulaisia, kuulisimme mielellämme enemmän lisää hänestä. Ota yhteyttä johanna.siltala@evl.fi tai puh. 050 321 6252

Toivomme, että Ellen-tila tulee olemaan seurakunnan uusi olohuone, missä eri-ikäiset voivat kohdata toisiaan, levähtää, saada tukea toisten kohtaamisesta ja uskosta elämäänsä.

Mon May 27 12:09:00 EEST 2019