Seurakuntatalo peruskorjataan

Yhteinen kirkkovaltuusto päätti, että arkkitehti Juha Leiviskän suunnittelema seurakuntatalo peruskorjataan. Kokouksessa oli äänestyksen aikana 40 valtuutettua, joista 22 valtuutettua äänesti peruskorjauksen puolesta ja 18 valtuutettua äänesti rakennuksen purkamisen ja uudisrakennuksen puolesta.

Keskustan seurakuntatalo 061012 THo_L.jpg

Valtuutetut keskustelivat, kysyivät ja pohtivat vilkkaasti seurakuntatalon arkkitehtonista merkitystä, peruskorjatun seurakuntatalon sisätilojen muunneltavuutta ja purkuprosessin kestoa. Kustannusarvion pysyvyys oli joidenkin valtuutettujen mielestä riski. Seurakuntien toiminnalliset tarpeet ovat vuosikymmenten aikana muuttuneet ja muuttuvat tulevaisuudessakin.

Valtuutettu Vesa Riihimäki teki kokouksessa kannatetun esityksen seurakuntatalon purkamisesta ja uudisrakennuksen rakentamisesta.

Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja kiteytti keskustelun ennen äänestystä, että oli tulos mikä tahansa, niin mennään siihen yhdessä.

Kirkkonummen seurakuntien yhteisessä kirkkovaltuustossa on 41 jäsentä. 31 jäsentä on Kirkkonummen suomalaisesta seurakunnasta ja 10 Kyrkslätt svenska församlingenista. Puheenjohtajana toimii Jaakko Rahja.

Tue Mar 26 22:03:00 EET 2019