Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan uusi kirkkoherra on valittu

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan seurakuntaneuvosto on valinnut 23.4.2018 kokouksessaan Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan kirkkoherraksi Hannu Sunin. Päätös oli yksimielinen.

Hannu Suni

Kirkkoherran virkaa haki määräajassa 4 henkilöä, joista yksi veti myöhemmin hakemuksensa pois. Virkaan haastateltiin kolmea hakijaa:

· Tuusulan seurakunnan III kappalainen Lauri Seppänen

· Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan vs. kirkkoherra Hannu Suni

· Liperin seurakunnan kirkkoherra Jari Uimonen

Kirkkonummen suomalaisessa seurakunnassa on noin 21500 jäsentä ja noin 40 työntekijää. Seurakunta muodostaa yhdessä Kirkkonummen ruotsalaisen seurakunnan kanssa Kirkkonummen seurakuntayhtymän. Kirkkonummen suomalainen seurakunnan kirkkoherra aloittaa virassaan 1.1.2019. Siihen asti vs. kirkkoherra Hannu Suni hoitaa virkaa.

Kirkkoherranvaaliprosessin aikana hakivat kirjoittivat itsestään esittelyt ja blogit aiheesta: ”Millainen kirkkoherra haluaisin olla?”.

Mon Apr 23 19:18:00 EEST 2018