Seurakunnan uutiset

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan ja seurakuntayhtymän uutiset.

Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa kunnostustöitä syyskuun aikana

Kirkossa on alkanut valaistuksen uusinnan esityöt ja eteläisen yläikkunan korjaus. Kirkkosaliin on pystytetty kolmeen kohtaan rakennustelineet, jotka ovat paikoillaan kirkossa seuraavien viikkojen aikana, myös silloin kun kirkossa on tilaisuuksia.

Rakennustelineet saarnastuolin takana

Yksi telineistä on rakennettu saarnastuolin päälle ja se estää saarnastuolin käytön. Käynti toimituskappeliin on kirkkosalista katsottuna alttarin oikealta puolelta. Toinen teline on urkuparven vieressä ja osin urkuparven päällä. Telineen ei pitäisi haitata parven tai penkkien käyttöä. Kolmas teline on eteläisen sisäänkäynnin kohdalla, eikä teline haittaa oven käyttöä poistumistienä. Kirkon eteläisen ristivarren kaksi viimeistä penkkiriviä on jouduttu ottamaan pois telineen tieltä.

Valaistuksen asennuksen esityöt valmistuvat syyskuun aikana, jolloin telineet alttarin ja urkuparven vierestä puretaan. Eteläisen ristivarren teline puretaan vasta sitten, kun ikkuna palautetaan. Tämä arvioitu aika on lokakuun puoliväliin mennessä.

Pahoittelemme rakennustelineistä aiheutuvaa haittaa.

Fri Sep 14 13:28:00 EEST 2018