Jumalanpalvelukset

Kokoonnumme messuihin säännöllisesti Kirkkonummen keskustan, Masalan ja Veikkolan alueilla. Katso tulevien jumalanpalvelusten ajankohdat tapahtumakalenterista. Jumalanpalveluksia lähetetään myös suorana verkkolähetyksenä Youtuben kautta kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina. Voit osallistua jumalanpalvelukseen internetin välityksellä vaikka kotisohvaltasi.

Kirkkonummen keskustassa on Pyhän Mikaelin kirkko, jossa jumalanpalvelusta vietetään sunnuntaisin klo 10. Masalan taajamassa on Pyhän Matteuksen kirkko, jossa on jumalanpalveluksia pääsääntöisesti 1-2 kertaa kuukaudessa klo 17. Pohjois-Kirkkonummella Veikkolassa on Haapajärven kirkko, jossa jumalanpalvelukset ovat kesäkuukausina klo 12. Loka-huhtikuussa Veikkolan jumalanpalvelukset ovat Veikkolan seurakuntakodilla paitsi jouluna ja pääsiäisenä, jolloin Haapajärven kirkko on käytössä.

Jumalanpalveluksessa saamme olla yhdessä Jumalan edessä. Kirkkoon voit tulla mistä tahansa elämäntilanteesta surun, kiitoksen tai huolen kera. Messussa yhteinen rukous kantaa meitä kaikkia. Jumala tulee keskellemme Raamatun sanassa ja ehtoollisessa.

Monimuotoiset jumalanpalvelukset

Eri alueiden jumalanpalveluksilla on omia erityispiirteitä. Ne ovat erilaisia musiikiltaan ja muultakin toteutukseltaan.

Jokaisella alueella on kaksi perhemessua kevät- ja syyskaudella. Lapsille suunnattuja Nallekirkkoja järjestetään arki-iltaisin eri alueilla. Keskustassa ja Veikkolassa järjestetään Tuomasmessuja, joista suuri vastuu on seurakuntalaisilla. Keskustan kirkossa on syksyllä ja talvella arki-illan ehtoollishetkiä kerran kuukaudessa. Näiden yhteydessä on mahdollisuus keskusteluun papin kanssa joko ennen messua tai sen jälkeen. Keskustan kirkossa toteutetaan myös Taizé-rukoushetkiä pari kertaa kaudessa.  Masalan kirkossa vietetään aika ajoin kansainvälistä messua (ks. International Church).

Tule mukaan toteuttamaan jumalanpalveluksia

Jokaisessa jumalanpalveluksessa on papin ja kanttorin lisäksi seurakuntalaisia erilaisissa messuavustustehtävissä. Messuavustajat esim. toivottavat messuun tulijat tervetulleiksi, lukevat päivän tekstejä ja esirukousta ja kantavat kolehtia. Ehtoollisavustus on oma erityistehtävänsä. Messuavustajana toimimisesta saat lisätietoa pastori Emilia Röytiöltä, emilia.roytio@evl.fi.

Lisätietoa messusta

kappalainen

Papiston ja muusikkojen esihenkilö.

Pappina saan olla mukana seurakuntalaisten elämässä ensi hetkistä loppuun asti: kastejuhlasta hautaan siunaukseen. Tällä hetkellä toimin myös pappien ja kanttorien esihenkilönä.

kanttori

vapaapäivät ma ja ti

Veikkolan aluetyö. Valona-kuoron johtaja.