Haapajärven kirkko

Puiden ympäröimä punaiseksi maalattu puinen ristikirkko, jonka pääoven edessä korkeat kiviportaat. Kellotorni kohoaa suoraan pääoven yläpuolella.

0400273037 kirkon vahtimestari

Kirkko on avoinna toiminnan mukaan.

Haapajärven kirkko on käytössä kesä-, heinä ja elokuussa sekä 1. adventista loppiaiseen saakka ja pääsiäisen aikana. Touko- ja syyskuussa voidaan kirkossa myös järjestää tapahtumia, mutta kirkkoa ei silloin lämmitetä käyttöä varten.

Haapajärven kyläkirkko on suosittu hää- ja kastekirkko ainutlaatuisen tunnelmansa ansiosta. Jykevät hirsiseinät ja kyläläisten lahjoittamat esineet ja taideteokset tuovat historian lähelle. Nykyinen kirkko on palvellut seurakuntalaisia vuodesta 1823 lähtien. Kirkossa on istumapaikkoja 250 henkilölle.

Lataa tulostettava kirkon esite tästä.

Kirkon piha-alueella on tilaa vain 20-25 autolle. Invapaikka on kirkon pohjoispäädyssä. Puukirkontielle ei saa pysäköidä. Lähimmät pysäköintipaikat ovat Veikkolan keskustassa tai Haapajärven kappelilla.

Kirkossa tai sen yhteydessä olevissa tiloissa ei ole vesipistettä.  Kompostikäymälät ovat pysäköintialueen laidassa. Pyörätuoliluiska kirkkoon on pohjoispäädyssä sakastin ovella. Sen käyttö vaatii avustajan.

Kuva: Timo Hormio

Lähes esteetön tila Lähes esteetön tila
Pysäköinti Pysäköinti
Sukupuolineutraali wc Sukupuolineutraali wc
wc wc

to 28.3. klo 18.00

Kiirastorstain ehtoolliskirkko

Tervetuloa kiirastorstain iltakirkkoon!
pe 29.3. klo 12.00

Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus

Tervetuloa pitkäperjantain sanajumalanpalvelukseen!
su 31.3. klo 12.00

Pääsiäispäivän messu

Tervetuloa pääsiäispäivän messuun!
ti 2.4. klo 17.00

Ilta tuleville hääpareille -tapahtuma Haapajärven kirkossa

Luvassa kanttorin maistiaisia häämusiikista, papin neuvoja kirkkohäiden järjestämiseen sekä perheneuvojan vinkkejä, kuinka naimisiin menevät parit voivat hoitaa parisuhdettaan.