Uudet lievemmät kokoontumisrajoitukset 30.9.2021 asti

Kirkkonummen seurakuntien tiloihin voi tulla lieventyneiden kokoontumisrajoitusten vuoksi enemmän ihmisiä. Kahden metrin turvavälivelvoite on poistettu, mutta osallistujilla tulee silti olla mahdollisuus välttää fyysistä kontaktia.

Etelä-Suomen aluehallintoviranomainen on antanut määräyksen lieventyneistä kokoontumisrajoituksista 3.9.2021. Seurakuntien tiloihin voidaan ottaa enintään 50% tilan enimmäisosallistujamäärästä tai käytettävissä olevista istuma- tai seisomapaikkojen määrästä.

Tilojen enimmäishenkilömäärä jumalanpalveluksissa ja kirkollisissa toimituksissa sekä muussa toiminnassa 30.9.2021 asti.

• Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkko                        250 henkilöä
  • Haapajärven kirkko                                                      125 henkilöä
  • Masalan Pyhän Matteuksen kirkon kirkkosali                55 henkilöä
  • Masalan Pyhän Matteuksen kirkon seurakuntasali        15 henkilöä
  • Veikkolan seurakuntakodin kirkkosali                            50 henkilöä
  • Haapajärven siunauskappeli                                          40 henkilöä

Seurakuntien kirkkoihin ja tiloihin voi tulla vain terveenä ja oireettomana. Käsihygieniasta tulee huolehtia ja maskien käyttöä suositellaan. Mikäli epäilet, että olet altistunut COVID-19 -virukselle, niin pyydämme harkitsemaan osallistumistasi seurakunnan tilaisuuksiin. Tarkempi ohjeistus annetaan kirkkotilassa.

Seurakunnan tilojen varaaminen kaste- ja muisto- ym. tilaisuuksiin on mahdollista tilakohtaiset enimmäishenkilömäärät huomioiden. Tiedustelut ja varaukset kirkkoherranvirastosta

Tämä ohjeistus on voimassa 30.9.2021 asti.

Kirkkonummen seurakunnat noudattavat Etelä-Suomen aluehallintoviranomaisten määräyksiä ja suosituksia sekä Espoon ja Porvoon hiippakuntien tuomiokapituleiden ohjeita.

Ulkoinen linkki AVI:n päätökseen

Wed Sep 08 16:06:38 EEST 2021