Pastori Anna-Maija Kuutti-Manninen on valittu Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi

Anna-Maija Kuutti-Manninen Kirkkonummen kirkon ovella.

Kirkkoherran virkaa haki keväällä kuusi hakijaa, joista kaksi veti hakemuksensa pois elokuussa. Kirkkoherran vaali oli välillinen vaali, mikä tarkoitti sitä, että seurakuntaneuvosto teki päätöksen uudesta kirkkoherrasta.

Kirkkoherra valittiin suljetulla lippuäänestyksellä. Anna-Maija Kuutti-Manninen sai suurimman osan äänistä eli 12 ääntä, Elisa Varkemaa kaksi ääntä ja yksi äänestyslippu oli tyhjä. Seurakuntaneuvostossa on 16 seurakuntavaaleissa valittua jäsentä, heistä 15 oli paikalla.

Espoon hiippakunnan tuomiokapituli antaa viranhoitomääräyksen. Kirkkoherran virkaan asettamisen toimittaa Espoon hiippakunnan piispa myöhemmin sovittuna ajankohtana.

Lisätietoja kirkkoherranvaaliprosessista antavat seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja Johanna Lumijärvi (johanna.lumijarvi at gmail.com) sekä tiedottaja Johanna Tilus puh. 0400 802 489 (johanna.tilus at evl.fi)

Mon Sep 06 20:48:44 EEST 2021