Seurakunnan uutiset

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan ja seurakuntayhtymän uutiset.

Kirkkonummen seurakuntien kaikki ryhmätoiminta on tauolla 30.11.-20.12.2020

Covid-19 tautitilanne on huonontunut entisestään Uudenmaan alueella. Etelä-Suomen aluehallintovirasto on kieltänyt yli 10 hengen yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset sisä- ja ulkotiloissa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella.

Kirkkonummen seurakunnat noudattavat Etelä-Suomen aluehallintoviranomaisten määräyksiä ja suosituksia sekä Espoon ja Porvoon hiippakuntien tuomiokapituleiden ohjeita. Viranomaisen päätöksen mukaisesti seurakuntien toiminnassa on muutoksia 30.11.-20.12.2020.

Erityiset koronarajoitukset 30.11.-20.12.2020:

• Jumalanpalvelukset suoratoistetaan verkon välityksellä. Jumalanpalveluksen aikana kirkkotila on muuten suljettu.
  • Seurakuntien kokoava toiminta ja aikuisten pienryhmätoiminta on tauolla su 20.12. asti.
  • Lasten ja nuorten kokoava toiminta ja pienryhmät ovat tauolla su 20.12. asti.
  • Kirkolliset toimitukset jatkuvat kirkoissa ja kappeleissa, mutta osallistujamäärä rajoitetaan 10 henkilöön.
  • Kirkolliset toimitukset pidetään ensisijaisesti seurakuntien tiloissa.
  • Kiinteistöissä voi olla erikseen tilakohtaisia kävijärajoituksia, jolloin osallistujamäärä voi olla alle 10 henkilöä.
  • Osallistujamääriin lasketaan mukaan paikalla olevat seurakuntien ja yhtymän työntekijät.

Apua ja tukea puhelimen välityksellä

Päivystävä pappi

Seurakuntien työntekijät ovat tavattavissa keskusteluja varten. On tärkeää, että kukaan ei jää kysymyksineen yksin. Seurakunnan työntekijät tavoitat puhelimitse, sähköpostilla sekä sosiaalisessa mediassa. Tavoitat jonkun seurakuntamme papeista ma-pe klo 9-19 ja la-su klo 10-17 papin puhelimesta 050 475 1309.

Diakonia

Tarvitsetko ruoka-apua tai muuta tukea? Ota yhteys seurakunnan diakoniaan. Diakonian päivystysnumero, puh. 050 383 9371. Jätä vastaajaan viesti yhteystietojesi kanssa, niin otamme yhteyttä sinuun ja sovimme ajasta.

Kirkon palveleva puhelin

Puh. 0400 22 11 80. Avoinna joka ilta klo 18 - 24.

Mon Nov 30 15:26:37 EET 2020