Muutoksia kirkollisessa toiminnassa Kirkkonummella

Kirkkonummen seurakuntien toiminnassa on muutoksia. Toimilla halutaan suojella riskiryhmiä ja ehkäistä koronavirusepidemian leviämistä. Muutokset astuvat voimaan välittömästi.

Piirretty kuva koronaviruksista.

Nämä jatkuvat:

• Jumalanpalvelukset jatkuvat, mutta niitä vietetään ilman ehtoollista ja kirkkokahveja.
  • Kirkolliset toimitukset eli kasteet, vihkimiset ja hautajaiset pidetään sovitusti.
  • Rippikoulujen kokoontumiset jatkuvat toistaiseksi.
  • Kauppakeskus Kirsikassa toimivaa Ellenin olohuonetta pidetään toistaiseksi avoinna.

Nämä toiminnat perutaan toistaiseksi:

• Seurakuntien muu kokoava toiminta jää tauolle välittömästi. Tämä koskee kaikkea ryhmätoimintaa, kuoroharjoituksia, leirejä, konsertteja ja muita tilaisuuksia.
  • Yhteiset diakoniaruokailut jäävät tauolle. Ruoka-apua on saatavissa diakoniatyöntekijöiltä ajanavarauksella.

Seurakuntien työntekijät ovat tavattavissa keskusteluja varten. On tärkeää, että kukaan ei jää kysymyksineen yksin. Seurakunnan työntekijät tavoitat puhelimitse, sähköpostilla sekä sosiaalisessa mediassa.

Kirkon ohjeet seurakunnan tilaisuuksiin osallistuville:

• Älä osallistu jumalanpalvelukseen ja muihin seurakunnan kokoontumisiin, jos sinulla on lieviäkään flunssanoireita.
  • Älä osallistu jumalanpalvelukseen ja muihin seurakunnan kokoontumisiin, jos olet palannut ulkomaanmatkalta alle kaksi viikkoa sitten.
  • Suosi jumalanpalvelusten ja hartauksien seuraamista televisiosta, radiosta tai verkosta.
  • Älä jää yksin kysymyksiesi ja huoliesi kanssa vaan ota yhteyttä seurakuntaan tai Kirkon keskusteluapuun.
  • Pidä yhteyttä ystäviisi.

Linkki seurakunnan koronainfoon.

Fri Mar 13 17:28:52 EET 2020