Seurakunnan uutiset

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan ja seurakuntayhtymän uutiset.

Kirkkonummelle valitaan uusi kappalainen

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan kappalaisen virkaa on hakenut määräaikaan mennessä 13 pastoria.

Viranhakijat ovat Terho Haataja, Sari Hakuri, Hannele Harju, Mirka Härkönen, Anna-Maija Kuutti-Manninen, Samuel Mäkinen, Jukka Pyrhönen, Pasi Riepponen, Johan Savola, Johanna Siltala, Nina Stjernvall-Kiviniemi, Markku Viinikainen ja Tiina Åkerfeldt.

Seuraavaksi Espoon hiippakunnan tuomiokapituli tutkii hakijoiden kelpoisuuden ja antaa hakijoista lausunnon marraskuussa, joka jälkeen osa hakijoista kutsutaan seurakunnan haastatteluun.

Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan seurakuntaneuvosto toimittaa kappalaisen vaalin joulukuussa.

Uusi kappalainen aloittaa virassaan 1.3.2019.

Kirkkonummen suomalaisessa seurakunnassa on noin 21500 jäsentä ja noin 40 työntekijää, joista pappeja on 8.

Thu Oct 18 16:38:00 EEST 2018