LEIRIKIRJE

Hei Räfsö 3 -rippikoululainen, rippileirisi lähestyy!

Muistathan, että ennen leiriä tapaamme

Kohti leiriä päivässä maanantaina 28.6.2021 Masalan kirkolla klo 10–16.00.

Leirijakso 29.06. – 05.07.2021

Räfsön leirikeskus (Långholminpolku 24)

Lue tämä leirikirje tarkkaan huoltajasi kanssa ja säilytä kirje. Jos tulee mieleen kysyttävää, niin ota rohkeasti yhteyttä jo ennen leiriä.

Ohjaajatiimi pastori Daniela Zyskowicz 0504135480
nuorisotyönohjaaja Taija Välske 0400 822385
rippikouluohjaajasi Nina Raninen 040 7396155 ja
Teija Salovaara-Korhonen 040 0272214 (turvallisuusvastaava)
isoset ja yövalvoja

Lähtö  yhteiskuljetuksella 29.06.2021
▪ Veikkolan seurakuntakodin parkkipaikka (Kisapolku 1) klo 10.00
▪ Nissnikun koulun parkkipaikka (Masalantie 268) klo 10.20
▪ Kirkkonummen keskustan seurakuntatalon parkkipaikka klo 10.40
(Seurakunnantie 1)
Olethan ajoissa paikalla!

Paluu Paluu yhteiskuljetuksella 05.07.2021 Lähtö klo 13.00 Motaleffin rannasta
• Kirkkonummen keskustan seurakuntatalo klo n. 13.30
• Nissnikun koulun parkkipaikka klo n. 13.40
• Veikkolan seurakuntakodin parkkipaikka klo n.14.00

Rippikoululaiset voivat paluumatkan aikana tarkentaa saapumisaikaa. Odotamme, että jokaisella nuorella on vastaanottaja paluupaikassaan.

Tärkeää! Nuori ei voi tulla sairaana tai lievästi oireilevana rippikoulutapaamisiin, leirille tai konfirmaatioon. Mikäli nuori sairastuu ennen rippikoulutapaamista/leiriä/konfirmaatiota, pyydämme huoltajaa olemaan ohjaajaan pikimmiten yhteydessä.

Allergiat/lääkitykset Jos sinulla on ruoka-aine ja/tai lääkeaineallergioita, niin ilmoita niistä turvatietolomakkeessa. Ilmoita myös, jos sinulla on säännöllinen lääkitys tai jokin sairaus, joka ohjaajien on hyvä tietää.

Huom! Aikaisemmasta käytännöstä poiketen emme voi enää jakaa nuorille lääkkeitä rippileirillä. Pakatkaa siis nuorelle mukaan mahdollisten säännöllisten lääkitysten lisäksi myös sellaiset lääkkeet (särkylääke tms.), joita nuori voi leirin aikana tarvita. Mikäli nuorella ei ole tarvittavaa lääkettä mukana leirillä, olemme sairastumistapauksissa yhteydessä huoltajaan.

Soittimet Jos harrastat musiikkia ja sinulla on helposti kuljetettava soitin, niin ota se mukaan. Oman musiikin kuuntelu on mahdollista vapaa-aikoina kuulokkeilla (jätä siis kaiuttimet kotiin).
Päihteet Päihdyttävien ja huumaavien aineiden sekä tupakkatuotteiden hallussapito ja käyttö leirillä ja rippikoulutapaamisissa on ehdottomasti kielletty. Myöskään energiajuomat eivät kuulu rippikoulutapaamisiin tai leirille.

Rippikoulumaksu tulee olla maksettuna ennen leirin alkua.

Vakuutus Leirimaksuun sisältyy vakuutus tapaturmien varalle leirin ajaksi. Vakuutus ei kuitenkaan sisällä matkatavaravakuutusta, joten sinulla on leirin aikana vastuu omista henkilökohtaisista matkatavaroistasi. Mitään arvokkaita tavaroita kuten läppäriä, tablettia, kaiutinta, pelikonsolia jne. ei tule ottaa mukaan.

Varusteet

0 muistiinpanovälineet (kynä, kumi ja vihko)
0 Raamattu
0 riparin käyntikortti (kortin takana ulkoläksyt)
0 lakanat ja tyynyliina TAI aluslakana, tyynyliina ja makuupussi
0 peseytymisvälineet
0 pyyhe ja uimapuku
0 omat hygieniavarusteet
0 omat lääkkeet (myös särkylääkkeet yms)
0 sairasvakuutuskortti
0 yöpuku
0 helposti jalkaan vedettävät kengät
0 mukavat jalkineet ulkona liikkumiseen
0 riittävästi säänmukaisia vaihtovaatteita
0 tuulen- ja kosteudenpitävää, lämmintä vaatetta ulkoiluun (mereltä tuulee)
0 taskurahaa tai pankkikortti kioskia varten

Konfirmaatioharjoitukset ja valokuvaus ovat torstaina 08.07.2020 klo 15–17.00 Kirkkonummen keskustan kirkossa.

Konfirmaatio on lauantaina 10.07.2021 klo 12.00 Kirkkonummen keskustan kirkossa.

Suositukset tapahtumien turvallisuusohjeista, turvaväleistä ja kirkkojen tilakohtaiset kokoontumisrajoitukset vahvistuvat lähempänä juhlapäivää. On kuitenkin hyvä varautua mahdollisiin kokoontumisrajoituksiin. Ne läheiset, jotka eivät voi olla kirkossa läsnä, voivat seurata konfirmaatiota striimin välityksellä. Striimi on nähtävissä Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan Facebook-sivulla sekä kotisivulla (etusivun alaosassa)

Mikäli yhteiskunnallinen tilanne muuttuu ja viranomaiset antavat uusia toimintaohjeita, niin teemme tarvittaessa rippikouluihin muutoksia. Tiedotamme mahdollisista muutoksista perheitä yhteisesti.

Innolla odotamme tulevia riparitapaamisia ja leiriä. Tule siis avoimin mielin mukaan leirille, tehdään tästä yhdessä ikimuistoinen ripari!

Ripariterveisin,
Daniela, Taija, Ninni, Teija, isoset ja yövalvoja