Koivikko-ripari 5.-11.7.2021 (sivulla päivitettyä tietoa 15.5.2021)

Tervetuloa rippikouluun! Tällä sivulla on tärkeää tietoa rippikoulustasi. Sinun rippikouluryhmäsi on Koivikko (olet saanut siitä vahvistuskirjeen aiemmin).

Rippikoulu on kokonaisuus, johon sisältyy tapaamisia ennen leirijaksoa, kohti leiriä -päivä sekä leirijakso. Kaikki tapaamiset ovat osa rippikoulun opetusta ja läsnäolo tapaamisissa on tärkeää. Mikäli et pääse mukaan johonkin tapaamiseen, ole etukäteen yhteydessä oman ryhmäsi ohjaajaan. Ohjaaja sopii kanssasi poissaolon korvaamisesta.

Sinulle ja huoltajallesi on lähetetty sähköpostilla tiedot ryhmäsi kokoontumisista. Sait samalla myös turvatietolomakkeen, joka sinun tulee palauttaa täytettynä ensimmäiseen tapaamiseemme, joka pidetään kasvokkain.

Jos pandemiatilanteesta johtuen joudumme muuttamaan tapaamisia etätapaamisiksi tai siirtämään myöhemmäksi, niin ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Rippikoulutapaamiset

1. tapaaminen: la 23.1.2021 klo 14-16 etätapaaminen Classroomin kautta. Tapaat ripariryhmäsi ensimmäistä kertaa. Tutustumme toisiimme, saat infoa riparista ja aloitamme ensimmäisen riparioppitunnin merkeissä. Saat ohjeet Classroomiin erikseen.
  1.  tapaaminen on etätapaaminen. Osallistumme Google Classroomin kautta pe 26.3. striimattuun iltamessuun. Meet alkaa klo 17.15, (messu alkaa klo 18). Tapaaminen päättyy klo 19.15.
  2. Tapaaminen su 25.4. etätapaamisena.  Katso itsenäisesti jumalanpalvelusstriimi klo 10 ja tee tehtävät Classroomissa. Tule meetiin klo 12.15. Tapaaminen päättyy klo 14. Rippikoululaisille on lähetetty sähköpostilla tapaamisen korjattu aikataulu 23.4.
  3. Tapaaminen la 8.5. on etätapaaminen google classroomissa. Aikataulu: Nuoret klo 13-14.30
    Huoltajat klo 15-16. Huoltajille lähetetään meet-linkki sähköpostilla klo 11 jälkeen. Tapaamisessa keskustelemme tärkeistä rippikouluun ja leirijaksoon liittyvistä asioista, joten ainakin toisen huoltajan on hyvä olla paikalla.
  4. Kohti leiriä -päivä su 4.7. Masalan kirkolla (Tinantie 4) klo 12-18.  Luvassa on toisiimme tutustumista, oppimista ja rentoa yhdessä oloa. Päivän aikana tarjotaan lounas. Osallistumme myös yhdessä messuun.

Leirijakso

Leirijakso: ma 5.7.– su 11.7.2021 Koivikko, Ikaalinen. Leirikirja ja turvallisuustiedot on lähetetty sähköpostitse 15.5. Voit myös ladata tiedostot seuraavista linkeistä (avautuvat uudelle välilehdelle). Lataa leirikirje (pdf). Lataa turvatietolomake (pdf). Lataa turvallisuusinfo (pdf). Turvatietolomake pitää palauttaa allekirjoitettuna 31.5. mennessä.

Konfirmaatioharjoitukset

Konfirmaatioharjoitukset ja -valokuvaus: pe 16.7.2021 klo 15-17 Kirkkonummen kirkossa (Tallinmäki 1).

Konfirmaatio

Konfirmaatiomessu: su 18.7.2021 klo 13 Kirkkonummen kirkossa, (Tallinmäki 1). Nuoret saapuvat kirkkoon viimeistään klo 12.30. Konfirmaatio ja rippikoulutodistusten jako kirkolla päättyy klo 14.30 mennessä.

Ohjaajat

Ohjaajina rippikoulussasi toimivat nuorisotyönohjaaja Tarja Kivikkola, pastori Johanna Tilus sekä rippikouluohjaaja Johanna Fleming. Ryhmänohjaajina toimivat isoset. Heihin tutustut tapaamisissa kevään aikana.

Rippikouluinfo

Kaikki rippikouluinfot lähetetään sähköpostitse nuorelle ja huoltajalle. Lisäksi löydät leiriin liittyvät tärkeät tiedot sekä yleistietoa rippikoulusta seurakuntamme nettisivuilta kohdasta ”Rippikoulu 2021” sekä tältä sivulta.

Mikäli perheen taloudellisen tilanteen vuoksi on tarve keskustella rippikoulumaksusta, ole yhteydessä johtavaan diakoniatyöntekijään, Mika Siltalaan (mika.siltala@evl.fi). Tietoa maksujärjestelystä sekä täytettävä maksujärjestelyanomus löytyvät yllä mainitulta rippikoulusivulta. Huomioithan, että maksujärjestelyanomus tulee toimittaa Mika Siltalalle viimeistään huhtikuun loppuun mennessä.

Jäikö kysyttävää?

Mikäli sinulla on jotain kysyttävää rippikouluun liittyen, voit olla meihin yhteydessä. Yhteystietomme löydät tämän sivun loppupuolelta.

Rippikouluterveisin

Tarja, Johanna ja Johanna