Räfsö 6 -rippikoulu 24.-30.7.2021 (päivitettyä tietoa 20.7.2021)

Tervetuloa rippikouluun! Tällä sivulla on tärkeää tietoa rippikoulustasi. Sinun rippikouluryhmäsi on Räfsö 6 (olet saanut siitä vahvistuskirjeen aiemmin.)

Rippikoulu on kokonaisuus, johon sisältyy tapaamisia ennen leirijaksoa, kohti leiriä -päivä sekä leirijakso. Kaikki tapaamiset ovat osa rippikoulun opetusta ja läsnäolo tapaamisissa on tärkeää. Mikäli et pääse mukaan johonkin tapaamiseen, ole etukäteen yhteydessä oman ryhmäsi ohjaajaan. Ohjaaja sopii kanssasi poissaolon korvaamisesta.

Jos pandemiatilanteesta johtuen joudumme muuttamaan tapaamisia etätapaamisiksi tai siirtämään myöhemmäksi, niin ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Rippikoulutapaamiset

1. tapaaminen: la 23.1.2021 klo 17-19 etätapaaminen Google Meetissä Classroomin kautta. Tapaat ripariryhmäsi ensimmäistä kertaa. Tutustumme toisiimme, saat infoa riparista ja aloitamme ensimmäisen riparioppitunnin merkeissä. Olet saanut ohjeet Classroomiin erikseen. Muistathan kirjautua hyvissä ajoin ja testata, että tunnuksesi toimii.
  2. tapaaminen su 11.4.  pidetään etätapaamisena Google meetissä Classroomin kautta. Aloitamme meetissä klo 9.45. Seuraamme klo 10 jumalanpalvelusstriimiä Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkosta. Tapaaminen päättyy noin klo 12.
  3. tapaaminen la 24.4. Google meetissä Classroomin kautta klo 12-13.30.
  4. tapaaminen nuorille ja huoltajille helatorstaina 13.5. Google Classroomissa. Nuoret meetissä klo 13-14.30. Huoltajat meetissä klo 15-16. Huoltajat saavat meet-linkin sähköpostitse to 13.5. aikana. Tapaamisessa keskustelemme tärkeistä rippikouluun ja leirijaksoon liittyvistä asioista, joten ainakin toisen huoltajan on hyvä olla paikalla.
  5. Kohti leiriä -päivä pe 23.7. Masalan kirkolla klo 12-17.30. Luvassa on toisiimme tutustumista, oppimista ja rentoa yhdessä oloa. Päivän aikana tarjotaan lounas.

Leirijakso

Leirijakso: la 24.7.– pe 30.7.2021 Räfsö 6, Räfsön leirikeskus, Räfsön saaressa. Leirikirja ja turvallisuustiedot on lähetetty sähköpostitse 23.5. Voit myös ladata tiedostot seuraavista linkeistä (avautuvat uudelle välilehdelle). Lataa leirikirje (pdf). Lataa turvatietolomake (pdf)Lataa turvallisuusinfo (pdf). Turvatietolomake pitää palauttaa allekirjoitettuna 31.5. mennessä.

Konfirmaatioharjoitukset

Konfirmaatioharjoitukset ja -valokuvaus: to 5.8. klo 17-19 Kirkkonummen kirkossa (Tallinmäki 1).

Konfirmaatio

Konfirmaatiomessu on lauantaina 7.8. klo 12 Kirkkonummen kirkossa, (Tallinmäki 1). Nuoret saapuvat kirkkoon viimeistään klo 11.30. Konfirmaatio ja rippikoulutodistusten jako kirkolla päättyy klo 13.30 mennessä.

Rippikoulun ohjaajat

Ohjaajina rippikoulussasi toimivat pastori Johanna Tilus, diakoniatyöntekijä Irja Kekkonen sekä rippikouluohjaaja Ilkka Vuori. Ryhmänohjaajina toimivat isoset. Heihin tutustut tapaamisissa kevään aikana. Leirijaksolle on tullut ohjaajavaihdoksia. Johanna Tiluksen tilalle tulee nuorisotyöohjaaja Taija Välske. Leirillä on myös pastori Juhani Nurminen ja kanttori Johanna Salmela osan aikaa.

Rippikouluinfo

Kaikki rippikouluinfot lähetetään sähköpostitse nuorelle ja huoltajalle. Lisäksi löydät leiriin liittyvät tärkeät tiedot sekä yleistietoa rippikoulusta seurakuntamme nettisivuilta kohdasta ”Rippikoulu 2021” ja sivun ”Räfsö 6” -kohdalta.

Mikäli perheen taloudellisen tilanteen vuoksi on tarve keskustella rippikoulumaksusta, ole yhteydessä johtavaan diakoniatyöntekijään, Mika Siltalaan (mika.siltala@evl.fi). Tietoa maksujärjestelystä sekä täytettävä maksujärjestelyanomus löytyvät yllä mainitulta rippikoulusivulta. Huomioithan, että maksujärjestelyanomus tulee toimittaa Mika Siltalalle viimeistään huhtikuun loppuun mennessä.

Jäikö kysyttävää?

Mikäli sinulla on jotain kysyttävää rippikouluun liittyen, voit olla meihin yhteydessä.

Rippikouluterveisin

Räfsö 6 ohjaajat

seurakuntapastori

Lähetystyö, Vapaapäivät yleensä to-pe

vt. johtava diakoniatyöntekijä

Kirkkonummen keskustan alue sekä eteläinen Kirkkonummi

kanttori

vapaapäivät ma ja ti

Veikkolan aluetyö. Valona-kuoron johtaja.